Fangster 2018

3stk. 43 - 55 -45 cm.

Fisk på skum

Fangst dato: 01-09-2018

Da vejrudsigterne meldte vindstille tog jeg en tidlig tur til åen for at lufte skumfluen. Det gav en flot han fisk på 48 cm.

2 fine havørreder

Navn: Rune hovaldt Kristensen

Fangst dato: 31-08-2018

Startede med en havørred 67 cm og 3.2 kg og en times tid efter var den gal igen en havørred på 65 cm og 3.3 kg fantastisk morgen

2 fine havørreder

Navn: Rune hovaldt Kristensen

Fangst dato: 31-08-2018

Overraskende livligt!

Fangst dato: 26-08-2018

Efter at dømme ud fra fangstrapporterne tog jeg til åen med ret lave forventninger, men så hurtigt fisk. Efter kort tids fiskeri landede jeg, til min store overraskelse, en fin lille regnbueørred. Der var mange fisk der gav lyd fra sig og en flot farvet fisk bed på, men slap igen. Kort efter sprang en flot fisk helt ud af vandet to gange og jeg gik til angreb. To kast skulle til og der sad den. En flot havørred på 61 cm med en god fight og dermed personlig rekord.

En god tur dog uden Fisk

Navn: Per Johannsen

Fangst dato: 17-07-2018

Hej alle
I mangel på gode fangst rapporter. Vil jeg lige lægge en stemnings rapport op.
Pågældende aften så jeg ikke en eneste Havørred, men som billedet og teksten viser, havde jeg alligevel formidabel tur, idet jeg fra parkeringspladsen ved den gamle hytte, så 3 bukke der legede lystigt på engen. Den store Mose hornugle skimme jorden for mus og på vej hjem i bilen både Harer og Ræv

Hurtig tur

Navn: Bo Hedehus

Fangst dato: 04-07-2018

Tog en hurtig tur ved en 19 tiden. Fangede en flot havørred på 55cm 2 kg efter 10 minutters fiskeri. Den gjorde sig fri af vandet flere gange og fightede godt.
Fiskede efterfølgende en halv time uden at mærke mere.

Knæk og bræk.

Sommeren er skudt i gang

Fangst dato: 29-01-2018

Vækkeuret ringede tidligt og jeg drog til åen for, at se om der var kommet en lille fisk til mig. Det var åbenbart for tidligt, så jeg glemte solbriller og havde svært ved at se med blikket direkte mod morgensolen. Jeg kunne ikke se spinneren ramme vandet hver gang og ved et af mine kast var der modstand på med det samme spinneren ramte vandet. Første tanke var ålegræs, men det viste sig at være en havørred på 50 cm.

Glemt fluestang

Navn: Finn Nielsen

Fangst dato: 28-06-2018

Glemte min fluestang torsdag nat ved hyllebjergbroen, vil meget gerne ringes op af den som har fundet den, på tlf. 61 30 58 79 hilsen Finn

første fangst

Navn: Brian Vargas

Fangst dato: 24-06-2018

Havde min første tur som medlem af foreningen og det gav heldigvis en fin lille havørred på 42 cm, efter jeg havde bommet en anden fisk fordi jeg stod og halvsov.

God havørred

Navn: Rune Hovaldt Kristensen

Fangst dato: 23-06-2018

Havørred 72cm 3.65

Første i sidste

Navn: Karsten Bjerg Jensen

Fangst dato: 24-06-2018

Tog en aftentur ved åen, men da det eneste jeg havde fanget i over to timer var en undermåler, besluttede jeg mig for at det næste sving blev det sidste. Dette skulle vise sig at være en god beslutning, her huggede min første sommerfisk nemlig, en fin fisk på 49 cm. Så det endte med at blive en rigtig god aften ved åen.

Knæk og bræk
Karsten.

Sommertur

Navn: Bo Hedehus

Fangst dato: 24-06-2018

Rigtig god sæsonstart på Å-fiskeriet. Selvom der er lav vandstand, høj solskin, og der ikke er trukket så mange fisk op endnu, så er de altså på vej op i åen.
Efter et par timers fiskeri valgte en 66cm, 3 kg´s fisk at hugge på min spinner. Lige inden jeg skulle til at trække spinneren op af vandet, så jeg der var noget der fulgte den, lavede et spin stop, bum! der var hug! Jeg havde en kanon fight med den, og masser adrenalin i kroppen.

Knæk og bræk der ude!

FØRSTE SOMMER FISK

Navn: Per Johannsen

Fangst dato: 18-06-2018

Så fik jeg startet sæsonen med denne 47cm. Havørred. Første tur og selvfølgelig på Bananen
Knæk & Bræk
Per.J.

Nedfaldstur - og en fangstkrog efterlyses

Navn: Orla Bertram Nielsen

Fangst dato: 18-02-2018

Efter en kortere periode med dagsfrost og lave nattetemperaturer fik vi igen plusgrader og pålandsvind og endda en lille vandstandsstigning efter en smule regn. - Måske kunne det lokke et par friske grønlændere op i åen.

Vovede at køre ned til den gamle hytte, selvom den nederste del af markvejen er slemt pløret og fyldte inderskærmene med pladder. På en tur ugen før havde jeg nemlig glemt mit 45 år gamle, uundværlige Hardy Atlas fangstnet dernede - sikkert et senilitetstegn! Heldigvis havde en behjertet sjæl fundet det og lagt det på bord-bænkesættet ved P-pladsen. TUSIND TAK FOR DET!!

Desværre manglede mit gode, gamle ABU fangstkrog, som jeg (kun!) bruger som kontravægt plus den bæresnor, som min datter flettede for 25 år siden. Så hvis du finder gaffen og snoren, vil jeg blive superglad og give en fyrstelig findeløn - for begge dele har stor affektionsværdi for mig.(Tlf. 20 12 93 38)

Jeg var alene så langt øjet rakte og havde en hurtig kontakt med en ret tung fisk - og kort efter en regulær krogning. En slank nedgænger på ca. 65 cm (med lidt uorden i skællene men uden tegn på skimmel)kæmpede bravt og det var nødvendigt at lande og afkroge den i mit store lakse-fangstnet.

Et par sving længere nede havde jeg igen et godt hug midt i strømrenden, - det mærkede også som en større nedfaldsfisk og lidt senere et par ”pluk” som måske kunne være en grønlænder, inden jeg krogede og genudsatte endnu en slank men livlig nedgænger på 60-65 cm. Begge de landede fisk tog en hacklet Wickhams med guldhoved, som vi bandt først på året på en aften i juniorklubben.

Så et skarv-par trække opstrøms og skræmte en jagende skarv ud af vandet neden for den gamle hytte - så der er stadig føde at hente i åen, selvom nedgængerne var et nummer for grove for selv en forsultet skarv.

Orla (20 12 93 38)

Fangst på en kold dag

Navn: Lykke Kristensen

Fangst dato: 02-02-2018

1stk havørred på 62 cm hjemtaget
1stk havørred på 50 cm udsat igen
Begge fanget på orm i det samme sving et sted i trend å

Fisk på orm

Fangst dato: 23-01-2018

En kort tur gav en flot fisk på 45 cm nedstrøs Hyllebjergbroen. Den blev fanget på orm og genudsat.

Havørred 50 cm

Navn: Jan Thorsen

Fangst dato: 21-01-2018

Premieredage med få fisk og flere skarver

Navn: Orla Bertram-Nielsen

Fangst dato: 19/1 - 20/1 - 2018

Premieredagen den 16. januar plejer at være et tilløbsstykke, men blev i år en tam affære, selvom vejret var mildt og stille. Sidst på formiddagen var der højst 5-6 fiskere langs åen og Torben Olsen og Co’s gode hønsekødssuppe med flutes og en Tuborg Snebajer, blev heller ikke værdsat efter fortjeneste - men det var alligevel smadderhyggeligt. - Dagens eneste fangst var vist Arne Præstegaards store grønlænder, men den var til gengæld også flot!

Min private premiere blev fredag den 19/1 med start sidst på formiddagen. En af mine halvgamle favoritter, en Loop ”Trout Bum” # 5 monteret med et nyt, lækkert, sort Speedster hjul og en synke 2 line var rigget til hjemmefra.

Fik en snak med Michael og hans fiskeven fra Holstebro på P-pladsen ved voldstedet. De var godt i gang med (og ved) det kolde bord og de havde allerede svunget fluestængerne i flere timer med tilsvarende grej som mit og små fluer - uden mindste nap. - Begge havde til gengæld observeret skarv, bl.a. en flok på 7-8 af de ”flyvende rotter”.

Opstrøms Hesteskoen gik et par spinnefiskere, som jeg ikke fik kontakt med. Så jeg gik nedstrøms. Åen nar overraskende lav, mens lufttemperaturen var maks ½ grad og sikkert varmere end vandet. Det gør tit fiskene sløve og jeg missede de to første tilbud, der føltes som bundhug - men så havde jeg lært lektien og fangede 3 grønlændere de næste par timer; Én under og én over samt én cirka på målet. Livlige små fisk, blanke og fede som høstsild og de fik alle tre friheden igen uden at jeg behøvede at røre dem. ”Spejlægget”og en ny ”Fasansok” str. 8 var dagens fluer

herligt med et gensyn med åen og masser af frisk luft. Eneste malurt i bægeret var 2 par skarver, som fløj lige hen over hovedet på mig på vej opstrøms…

Dagen efter, lørdag den 20/1, havde vi juniorpremiere. Kun Kristoffer og hans far, Rune, samt Patrick og jeg havde åbenbart lyst til at byde den nye sæson velkommen. Fangstmæssigt gik de nu heller ikke glip af alverden: Far og søn spinnefiskede neden for den store P-plads, mens Patrick og jeg forsøgte og oven for den Gamle Hytte. Patrick havde et enkelt nap, da han skiftede spinneren ud med en orm , men ingen fisk kom på land. - Vi efterabede seniorerne og trøstede os med en gang varm hønsekødssuppe, flutes og en SevenUp!

FOTO: Det lykkedes denne målsfisk at sprælle sig fri af skarvens skruestik af et næb, men det kostede en masse skæl på begge sider af kroppen. - Kan den mon overleve en sådan behandling??

Orla

Premiereheld

Navn: Arne Præstrgaard

Fangst dato: 16-01-2018

Efter morgenkaffe kørte jeg ud til Voldene (den gamle hytte). Næsten vadede ned til åen for at dyppe et par orm. Efter ca. 8-10 kast kom hugget da jeg spandt ind.

En blank havørred på 59 cm og en vægt på 2,115 kg.

Efter mange premieredage lykkedes det.