Navn: Carsten Pedersen

Fangst dato: 07/10-2015

10 havørreder på land alle genudsat.

Fangstrapport 2015

Navn: Leo Thorup

Fangst dato: 17/6 - 24/9 2015

sæson 2015
Hjemtaget 21 havørreder 44 - 68 cm ( 3,75 kg )
Genudsat ca 30 stk over mål - de fleste fanget på flue.

fangstrapport

1 bækørred 35 cm

Navn: Per Grunert

Fangst dato: 7. november 2015

6 havørreder på land mellem 40-51 cm.
Mistede også 2 havørreder og så 5-kg's fiske springe flere gange, så alt i alt var der god gang i den.
Alle fanget på spinner.

Fantastisk fiskeri

Navn: Per Grunert

Fangst dato: 15. august 2015

12 havørreder på land. Alle blev genudsat.
Fiskene var ikke store, men der var vildt mange. Alle i størrelsen 35-45 cm.
Fanget på spinner.

Fangstrapport 2015

Navn: Jørgen Nybo Jørgensen

Fangst dato: 07-11-2015

3 ørreder genudsat - største 55 cm.
Halv snes kontakter med største omkring 4 kg på netkanten.

Fangstrapp0rt 2015

Navn: Lars Remtoft

Fangst dato: 15-11-2015

I alt 10 havørreder mellem 30 og 56 cm.

Magisk sæson ved Trend Å

Navn: Orla Betram-Nielsen

Fangst dato: 16-01-2015 til 15-11-2015

Alle er vist enige om, at dette års fangster slår alle rekorder, selvom vi gennem tiderne har haft mange mindeværdige sæsoner ved vor fantastiske lille å. Jeg tænker tilbage på en række herlige ture allerede i vinter, da dagsfrosten slap sit tag i februar-marts. Fangstemæssigt blev det det til 10 fisk over målet i den periode, heraf 2-3 nedgængere. Vinterfiskeriet er virkelig kvalitetstid, hvor valne fingre og kolde tæer virkelig får én til at føle sig i live – og det var ikke helt få skarver, som jeg skræmte væk fra åen i de kolde måneder!

Men det var sommerfiskeriet, som virke sagde spar 2 til alt, jeg tidligere har oplevet ved Trend Å og i forhold til åens og fiskenes størrelse kombineret med et moderat fisketryk (trods alt), har vi givetvis oplevet noget af landets bedste åfiskeri – selvom de fleste åer med Karup Å i spidsen har fisket langt over middel.

Jeg har i alt landet 25 sommerhavørreder op til godt 70 cm i Trend Å og omtrentligt fanget samme antal i Skjern, Karup, Lerkenfeldt og Simested Å – tilsammen. Så totalt er det blevet 35 havørreder i Trend. Heraf har jeg hjemtaget to grønlændere og 6 sommerfisk. Fiskene er fanget på 14 forskellige stænger i # 3-7, langt de fleste på # 4 og 5. På alt fra nymodens kul til mere end 40 år antikke glas-, kul og splitcane-stænger og på en jævn blanding af små vådfluer, skumfluer og faldskærme, hvilket har givet fiskeriet et par ekstra dimensioner.

Hvor mange fisk der er fanget – og hjemtaget – denne magiske sommer kan vi kun gisne om, men det er adskillige hundrede. Det faktisk antal kunne det være både interessant og nyttigt at kende, så måske skal vi overveje en ordning, hvor alle fisk over målet, både hjemtagne som genudsættere, rapporteres ind på hjemmesiden? Derfor vil jeg opfordre alle til at indrapportere jeres samlede fangst inden generalforsamlingen den 1. december.

Så tak til godt selskab og mange hyggelige snakker og spændende oplevelser derude med euforiske medfiskere og først og fremmest tak til foreningens mange ildsjæle. Uden jeres helhjertede indsats havde vi næppe oplevet en så magisk sæson.

Fangst i 2015

Navn: Kaj Kjeldsen

Fangst dato: 16-01-2015 til 01-11-2015

Et år med masser af fisk i åen.
5 stk. Grønlændere fra 41 - 53 cm. og
7 stk. Havørred fra 41 - 59 cm. blev årets resultat af hjemtagne fisk på 7 fiskedage.

ÅRS RAPPORT

Fangst dato: 14-11-2015

I år har jeg fanget 58stk Havørred fra Ca. 45cm til 63cm. Det trods jeg ikke har fisket åen siden d. 9/10. Af de 58 Ørreder har jeg genudsat de 44stk med stort held, da jeg er begyndt at Fiske med kun et styk enkelt krog under bugen på mine Woblere

9 havørreder

Navn: frank hagelund

Fangst dato: 13-11-2015

Ialt fanget 9 havørreder med 6 over målet - op til 55 cm- alle genudsat- fisket d. 15 og 16 august samt d. 7 november 15.

Fangstraport 2015

Afslutning på sæsonen

Navn: John Pedersen

Fangst dato: 08-11-2015

Efter nattens storm og regnvejr håbede jeg på at der var kommet nye havørreder op i åen. Og det så ud til at være rigtigt. Lige nedstrøms hesteskoen var der hug på en lille røde long Mepps spinner. Hun, 55 cm, 1.6 kg. Opstrøms hesteskoen var der også hug. Denne gang en tungere fisk, men cirka samme længde. Det var en tyk og farvet dame så hun blev hurtigt genudsat.

fANGSTRAPORT 2015

Navn: leon madsen

Fangst dato: 2015

30 HAVØREDER HJEMTAGET
25 GENUDSAT

Dejlig oktoberdag

Navn: Martin Ladefoged Johnsen

Fangst dato: 09-10-2015

Åen viste sig fra sin smukke og gavmilde side her til formiddag. Lidt blæst besværliggøre dog skumbillefiskeriet, men det gav alligevel to flotte efterårs havørreder. En på 49 cm og en ny PR på 57 cm. Begge blev nænsomt genudsat.

En morgentur

Fangst dato: 7-10-2015

En havørred på 57 cm og i god form samt en havørred på 48 cm og en mistet på 52 cm

En tur ved åen

Fangst dato: 1-10-2015

Det blev til en havørred på 60 og 55 cm
samt 4 genudsatte fra 35-44 cm

Kort tur med stort gevinst

Navn: Mikkel Pedersen

Fangst dato: 19-09-2015

Endelig bød muligheden sig for en smut tur fra Aarhus til familiens sommerhus i Ertebølle, og dermed også en tur til åen.

Kørte først til stykket nedstrøms hyllebjergbroen, men efter blot 3 kast knækkede min stang. Efter en tur forbi butikken ved Gunderup Fiskesø efter en ny stang besluttede jeg mig for istedet at prøve fra cementbroen og op mod boltrup.

Undervejs op mod Boltrup fik jeg 4 fisk over målet fordelt i størrelsen 44 - 55 cm (kun fisken på 55 cm blev hjemtaget).

På den første langside af Boltrup stykket (når man kommer nede fra, er det langsiden efter de sidste høje siv og broen over grøften) fik jeg fat i endnu en fisk. Til at starte med gik fisken med nedstrøms, og jeg troede derfor det var endnu en 40-50 cm fisk. Kort efter vendte fisken imidlertid og sprang derefter fri af vandet, og med det samme kunne jeg se og mærke, at det var en rigtig god fisk. Herefter fulgte en intens og tung fight. Efter ca. 10 min kunne jeg lande min største havørred i år - en flot hanfisk på 79 cm og 5,5 kg.

min første havørred i år

Navn: Kenneth Nyholm

Fangst dato: 19-06-2015

kørt en lille tyr i å tre kast jeg der var bid en spinder. 2.5 kg og 63 cm

Min første havørred på flue

Navn: John Pedersen

Fangst dato: 17-09-2015

Var ved åen i søndags uden af fange noget på nedstrøms vådflue, men havde set adskillige store fisk springe op af vandet efter bytte. Så i dag ville jeg forsøge mig med skumbille. Det viste sig at være et godt valg på trods af den stride vind. Vinden gjorde det svært at kaste præcist og måtte derfor nærmest "dabbe" skumbillen ned på vandet med faldskærmskast. Started med at fiske ca. kl. 17 og efter kort tid kom det første hug opstrøms. Det var en undermåler på 37 cm og den kom ud igen. Efter en undermåler mere var der ca. kl. 20 bid ved cementbroen. En hanfisk på 49 cm og 1.2 kg. Det var min første havørred over mål på flue efter at have startet på fluefiskeri i år. Så den kom med hjem til en tur på grillen. Begge mine ture var på dagkort, men med den her oplevelse overvejer jeg kraftigt at melde mig ind i foreningen.

Naturens dag ved Trend Aa

Fangst dato: 13-09-2015

Hvad var mere naturligt end at fejre Naturens Dag ved Trend Å? Desværre var tilslutningen forbavsende ringe med tanke på, at det myldrer med havørreder i åen. - Faktisk var det kun Emil og jeg, der kom afsted og vi ændrede turen til en skumringstur.

Det lykkedes Emil at lande en fin havørred på 55 cm på en hjemmebundet st. 8 Zulu Palmer.

Dermed har han for andet år i træk præsteret at fange ”TRE I TREND”: Altså (mindst) en havørred på orm, en på spin og en på flue. Superflot!

Jeg genudsatte to havørreder, som begge tog en af mine skøjtende Booby-fluer med spektakulære plask - og jeg ”nostalgi-fiskede” med en 40 år gammel hjemmebygget citrongul Fenwick glasstang og antik Hardy-hjul. Stadig lækre sager at fiske med.

Stadig fine Fisk

Fangst dato: 10-09-2015

Fik lige tid til en lille hurtig aften tur, for at afprøve et nyt concept jeg har lavet på mine Woblere (en lille wire der holder enkeltkrogen på plads under bugen)
Resultatet var 3 Havørreder. To på ca. 55cm. pænt farved så genudsat. Den sidste på 61cm. var rigtig fin for årstiden og kom med hjem til en gang kold røg

Flot fisk.

Navn: Ole Svenningsen

Fangst dato: 05-09-2015

Planen var ellers at jeg skulle have været i Nordjylland for at prøve Voer Å, men da jeg så at de lokale havde fiskekonkurrence, så gik turen til Trend. Det var jo heller ikke så dårligt et bytte ? Endelig efter i snart 10 år at have pendlet fra Djursland til Trend flere gange om året, er det lykkes at fange en af de lidt større. Fiskede først nede i nærheden af Trend, men måtte opgive på grund af blæsten fra fjorden. Turen gik derefter til modsatte ende af åen, hvor der neden for dambruget faldt et af de hug vi går og venter på hver gang vi lister langs åen. Masser af voldsom udløb, og flere gange inden under brinken, som vi jo helst ikke ser de gør. Efter en 10 minutters tid var den moden til at blive guidet baglæns ind i nettet og sikkert på land. Flot fisk og trommel tyk. På vej tilbage til bilen, mødte jeg en af de garvede fisker fra åen, Carsten som toget billed af fisken og fandt sin lille vægt frem. Men da den kun gik til de 4 kg, måtte den give op. Hjemvendt til Djursland, blev den vejet på flere forskellige vægte, da jeg først ikke kunne forstå at en fisk på 72 cm kunne veje over 5 kg, men fakta var at den lå på nøjagtig 5,045 kg.
Tusinde tak til Trend Å for alle de oplevelser den har givet til dato, og tak for endelig en fisk af de store 🙂

Helt sikkert året største fangst

Fangst dato: 28-08-2015

Jeg valgte at tage en tur til åen en tidlig fredag morgen. Jeg startede med at gå nedstrøms for at fiske opstrøms med spinneren, på min tur ned langs åen så jeg flere ringende fisk, de fisk hver i sær et kast og de bed alle tre på, desværre hoppede de to af igen, mens den sidste blev genudsat. Da jeg startede med at fiske opstrøms var der en enkelt over målet, samt flere undermålere, som tilsyneladende var kommet næsten lige fra fjorden.

Jeg fiskede videre og pludselig fik jeg et ORDENTLIGT hug. Det var dog en ganske udramatatisk fight jeg fik, men havde svært ved at lande den. Jeg fik ringet til en landmand, som kom og hjalp med sin traktor. Jeg er sikker på det er årets største fangst, jeg kunne dog desværre se den var undsluppet fra opdræt.. Samtidig må den have hørt om vores mange fine gydebanker, da den skulle have unge her sidst i september. Jeg fik hverken målt eller vejet den, men vil skyde på omkring 500-600kg og omkring de to meter.
Nej spøg til side, langs min færden ved åen så jeg pludseligt noget ligge i vandkanten. Det så noget underligt ud, men ved nærmere eftersyn kunne jeg se, at det var en druknet kvie. Jeg fik kontaktet landmanden via kviens øremærke. Han kom derefter i traktoren, hvorved vi ved fælles hjælp fik den op af åen. Den var med kalv, og tidligere på ugen havde han været ude at hive en levende kvie op af åen. Han havde mistet flere, men dette lød til at være den sidste han manglede.

Det blev til et par enkelte flere fisk denne dag, men jeg synes der var mange små undermålere på omkring 30cm..

Knæk og bræk

En tur ved åen

Fangst dato: 03-09-2015

Besluttede at tage en lille tur til åen selv om vejret ikke var ideelt, blev det til en havørred på 78 cm og 4,8 kg og en på 64 cm samt 2 genudsatte på 44 og 47 cm.

Opstart efter ferie

Fangst dato: 28-08-2015

Efter en god ferie i Canada med floder med ynglende laks skulle jeg lige prøve åen igen.

Det blev til en havørred på 64 cm og 57 cm
samt 3 genudsatte på 44-46 og 47 cm

Hurtig tur gav fisk og mudder til lårene

Navn: Lasse Møller Andersen

Fangst dato: 03-09-2015

Jeg tog en hurtig tur til åen i dag, hvilket resulterede i fire undermålere og en ny personlig rekord på 52 cm, som blev taget med hjem til røgeovnen. Efter at have fisket med flue, ville jeg gå modsatte vej med spinner, men der var desværre meget blødt over det hele, så jeg gav op.

Super dag

Navn: Steffen Nilsson

Fangst dato: 30-08-2015

2,5 kg 60 cm
4,5 kg 75 cm
Fanget på flue.

Fangstrapport Lars Remtoft

Fangst dato: 19-08-2015

Min gamle sjællandske ven og tidligere instruktøt-kollega, Lars Remtoft, har som det fremgår herunder besøgt Trend Å et par gange i sommerens løb (og forventer at komme igen primo november). Nyd hans glæde og begejstring over vor lille, skønne å:

Hej Orla

Hermed en lille hilsen fra en gammel DSF-instruktørkollega,

Lige siden du i firserne i instruktørsammenslutningen berettede lidenskabeligt om Trend Å, har jeg løbende fulgt dine beretninger om åen.

I år gik en del af sommerferien så til Nordjylland, og lidt research afslørede at den lejede lejlighed lå ca 40 minutters kørsel fra Trend Å.

Så i år skulle det være.

For at sikre en hvis fleksibilitet købte jeg et ugekort – det skulle jeg ikke fortryde.

Mandag aften startede jeg ved Hyllebjerg bro.

Det første der slog mig var en meget smuk men også helt klar å. Jeg har gennem de sidste 10-15 år brugt en del tid ved Gels og Ribe Å, og da heldigvis indimellem haft heldet med mig,

Min erfaring herfra var, at klart vand vanskeliggjorde fiskeriet en del.

Men allerede i femte kast kom en mindre havørrede ud for at tage spinneren.

Dette blev starten på 4 fantastiske aftener/morgener ved Trend Å, det blev i alt til 8 blanke havørreder mellem 30 og 56 cm.

Oplevelsen blev ikke mindre af, at netop vandet var så klart, at man ofte så fisken tage spinneren.

Hej Orla

Så er vi tilbage efter endnu en fantastisk tur til Trend Å.

Vi fik vel 3 mand omkring 20 havørreder med 7 over målet op til 53 cm.

Og sidst men ikke mindst, vi observerede mindst 3 rigtig store fisk – ja nogen mener op til 1 meter – opstrøms Hyllebjerg kro.

Det er bestemt ikke sidste gang vi tager sådan en sviptur.

Håber vi kan drikke en øl sammen, når vi kommer til november.

Hermed et par billeder – hurtigt taget, da alt undtagen min sidste på 50(kroget i gællerne og blødte for meget) blev genudsat.

Vi er alle sammen enige om det var en helt speciel tur – og ja vi kørte faktisk i længere tid end vi fiskede.

Vi startede fiskeriet ved 17 tiden lørdag og sluttede da det var mørkt, Trend Kro havde pænt sat smørrebrød frem og sammen med et par flasker rødvin fordøjede vi den første aftens indtryk og næste morgen var vi ude da det blev lyst, og fiskede til ved nitiden.

I alt blev det til ca 20 havørreder med 7 over målet:

Fordelt.

Frank Hagelund 5 mellem 45 og 53

Per Grunert 1 på 44 han fik til gengæld langt flest undermålere.

Lars Remtoft 1 på 50

Alle taget på kobberspinnere 3-4 Mepps eller Vibrax

De fleste over målet taget opstrøms Hyllebjerg bro.

Det var også her Frank og Per så de store fisk – hvis vi skal trække lidt fra(vi er jo lystfiskere) var der mindst 3 fisk op til 80 -90 cm.

Et par fulgte spinneren men ingen huggede.

Formentlig det bedste – antalsmæssigt – havørredfiskeri i å vi har oplevet

Det er sådanne ture man altid husker

To kast i træk...

Navn: Thomas Dalgaard

Fangst dato: 05-08-2015

Efter en noget kikset sæson for mit vedkommende, hvor alt er gået mig imod, bedst illustreret ved forrige tur, hvor det inden for få minutter lykkedes mig at tabe en 60+ cm fisk og misse tilslaget på yderligere fem fisk, var der endelig lidt mere held i sprøjten. Jeg startede ved den gamle hytte, hvor et stort stykke blev fisket igennem med tørflue. Endnu to fisk, hvoraf den ene med garanti var en fin havørred, blev misset. Kun de små hang ved. Lidt senere på aftenen gik turen til spangen, hvor jeg valgte at gå nedenstrøms. Ret hurtigt tog en havørred fluen. Ved tilslaget hang linen fast i et stykke ukrudt, der hang ud over åen og fisken blev aldrig kroget ordentligt. Den slap efter få sekunder. Næsten nede ved Boltrup, lykkedes det igen at rejse en ørred og ved en fejl? blev den hængende hele vejen ned i fangstnettet. En fin lille hanfisk på 44-45 cm, som blev genudsat. Efter at have nydt endelig at få en fisk helt med ind på land, var det tid til at fortsætte. Linen blev trukket af hjulet, mens jeg kastede - så længe jeg kunne styre det. Fluen nåede kun lige at røre vandet, mens jeg gjorde ansats til at trække mere line af hjulet, da der lød et højt plask og linen blev stram. Få øjeblikke senere kunne jeg lande en fin ørred på 55 cm, og så var det tid til at tage hjem. Der var jo ingen grund til at ødelægge den fine statistik.

Mere end fin debut i Trend!

Navn: Martin Johnsen

Fangst dato: 29-07-2015

Var på ferie i Nordjylland og fik sneget en enkelt stang og lidt endegrej med - ville prøve fiskeriet i Trend Å der lå ca. 40 minutter væk. Tog en morgentur mandag den 27 omkring Hyllebjergbroen. Først en lang tur nedstrøms uden at mærke noget - så en lille tur opstrøms. Snakkede med en venlig kontrollør, der sagde at stykket var godt. Fik kort herefter en fisk på ca. 50 cm og mistede en i samme størrelse. Listede afsted igen onsdag den 29 om morgenen, men ak det havde regnet så meget, at det næsten var umuligt, at komme til at fiske i gummistøvler. Prøvede ved cementbroen, men synes også det var umuligt, at komme frem her. Prøvede dog lige, at fire rapalaen udfra broen og med det samme huggede en mindre havørred - så var turen da ikke helt spildt. Tilbage til Hyllebjergbroen og en tur nedstrøms - der skulle en længere gåtur til for at kunne fiske. Fangede 2 fine fisk mellem 2 og 3 kg der også blev genudsat og mistede yderligere 2. Tilbage ved broen lod jeg wobleren flyde nedstrøms og endnu en havørred huggede - den satte sig fast i nogle siv, og jeg besluttede at ofre bukserne for at få den fri. Det lykkedes, og jeg kunne genudsætte en undermåler. Da jeg nu var våd til skridtet besluttede jeg mig at prøve opstrøms broen hvor jeg havde fanget fisk om mandagen. Det blev til en mindre fisk 45-50 cm der kom med hjem, og en meget flot og tyk bækørred på 30-35 cm (genudsat). Næsten tilbage ved broen klappede endnu en fisk kæberne om rapalaen, og denne gang var der mere vægt bag. Fisken rullede i overfladen, og gik så dybt. Ingen tvivl om, at det var dagens bedste fisk. Baksede frem og tilbage gennem længere tid, men til sidst kunne jeg kane fisken ind over det lavere vand og lande den med et gællegreb (havde intet fangstnet med). Blev alligevel overrasket over hvor stor den var. Blev vejet til 7.4 kg og ny pr. med cirka 1. kg. 20. år tog det at lande en ny pr.

6 havørred og 2 mistede samt 1 bækørred på 4 1/2 time blev resultatet.

Tak til foreningen for en stor oplevelse!

store fisk i åen

Navn: lasse viborg

Fangst dato: 27-07-2015

tirsdag aften var jeg på junior fiskeri hvor jeg fiskede opstrøms med boltrup med en hjemmelavet Mepps. jeg fiskede op mod spangen hvor jeg mødte Orla mens vi fiskede stod vi og snakkede om at der var ikke så store chancer for at fange noget for der var meget vand i åen og den var grumset.
men da vi havde sagt det gav det et ordenligt ryk i stangen så var jeg godt klar over det ikke var en på 40 cm men efter en fight på ca. 5 minutter kom der en havørred på 66 cm og 3185 kg op af den grumsede å.
Det er den største junior fisk (foreløbig)

Skumbille-mødommen blev endelig taget!

Fangst dato: 28-07-2015

Grundet det stille vejr tog jeg tidligt til åen for at fiske med skumflue. De første par timer var dog ingen succes, da det stod ned i stænger. Denne megen regn var ikke til nogen hjælp, da man knap kunne se fluens plask eller skøjten henover åen. Til trods for dette snuppede en havørred alligevel fluen. Den var 47cm og blev hjemtaget, da det er den første på skumflue. Senere valgte en på samme størrelse at tage fluen med halvdelen af kroppen ovenvande. Denne blev dog genudsat.

Meget vand og to fisk

Navn: Steen Brorsen

Fangst dato: 29-07-2015

Så kom jeg endelig i gang med sommerfiskeriet, og fik disse to fisk her til formiddag. Jeg startede fiskeriet i går morges i silende regn, og der var mange fisk som huggede opstrøms Hyllebjergbroen. Jeg genudsatte flere over målet, da jeg trode på endnu større fisk i regnvejret. Og det gode hug på Mepps’en kom også, men efter et par udløb gik fisken ind under egen brink og dukkede op igen midt i noget grøde og rev derved spinneren fri.
Her til morgen ville jeg så ”hente” den undslupne krabat, men åen er gået over sine bredder og det er svært at færdes på stierne når de står under vand. Jeg måtte opgive at komme frem fra Hyllebjergbroen og kørte til cementbroen. Her var der også oversvømmelse, men jeg fiskede dog et godt stykke nedstrøms inden jeg også måtte opgive at komme frem ad den vej, så "den store" står der altså endnu…!
På tilbagevejen fangede jeg til gengæld disse to dejlige fisk på 49 og 55 cm…den største vejede lige knap 2 kg så den må siges at være i god foderstand. Begge taget på en rød Mepps Aglia Fly C, 15 g.

Fortvivlelse og succes

Navn: Lasse Møller Andersen

Fangst dato: 28-7-2015

Mandag aften, tog jeg en meget kort tur til åen. Jeg startede med fluen nedstrøms cementbroen og jeg mærkede hurtigt, at der var liv. To små bækørreder tog fluen og som rimelig ny, både i Trend å og med fluestangen, var det super med succes (dog meget små fisk). Jeg gik videre og pludselig tog en stor fisk fluen og tog meter, men som amatør gik det galt og linen sprang. Stor fortvivlelse.
Tirsdag eftermiddag ville jeg prøve igen med fluen og gik opstrøms cementbroen. Igen var det tog små bækørreder, som blev fristet, men som regnen tog til fik jeg et dejligt hug. Det var en fed og lys havørred på 49 cm. Stor succes med hidtil største fisk på flue. Fisken blev hjemtaget til røgeovnen og fiskeriet indstillet, grundet kraftig regn.

Ny PR i Trend å

Navn: Christian Bornholmer

Fangst dato: 28-07-2015

Fik en fin let farvet havørred på spinner på dambrugsstykket. Min første sommer havørred i trend å over målet.
Den var 47 cm, så den kom med hjem.

Navn: Benny Fløjstrup

Fangst dato: 28-07-2015

En fin tur til åen gav en havørred på 54 cm. Taget på spinner. Ørreden blev hjemtaget.

Lille aftentur

Fangst dato: 27-07-2015

Var lige en tur ved åen mandag aften. Fik fire fine havbasser på flue(sort muddler i de mørke aftentider stærke bare røv), største ca. 50 cm. En kom med hjem til fryseren.

2 genudsatte havørreder

Fangst dato: 28-07-2015

Fik lige tid til halvanden time ved åen. Det gav en let farvet havørred på 45 cm. der tog en mepps 3 fisket opstrøms. Lidt senere tog en lidt større og mere blank havørred på 47 cm. et lille sølv farvet krokodille blink der blev fisket nedstrøms. Begge fisk blev genudsat.

En dejlig aften/morgen med genudsatte fisk

Navn: Johannes

Hej

Jon Fangede 2 stk 42 - 45cm + 2 stk fine bækørreder. som alle blev genudsat og undertegnet genudsatte en 50 cm hanfisk, bedst var dog at jon tog et ufrivilligt bad i åen hehe

Havørreder på 47 og 63 cm.

Fangst dato: 26-07-2015

Fiskeriet har ikke kørt i højgear for mig den sidste tid, men jeg fik et tip af Johannes Christensen som skulle prøves søndag morgen. Det var svært at få blinket til at fiske ordentligt i strøm renderne pga. den høje vandstand. Heldigvis var der en fin lille blankfisk på 47 cm. der tog blinket. Da den var landet fortsatte jeg fiskeriet nedstrøms uden resultat. Da jeg skulle tilbage skulle jeg forbi et træ der stod tæt på åen. Jeg var dum nok til at gå på stykket mellem træet og åen, samtidig med jeg tog fat i en gren der desværre var rådden. Jeg røg i direkte i åen på et af de dybe steder og var gennemblødt da jeg kom i land.
Selv om det var en kold omgang fortsatte jeg fiskeriet og tabte først en omkring målet på en Mepp 3 er. Lidt senere var der bud efter spinneren igen, denne gang var det en tyk blankfisk der sad for enden af linen. Den kæmpede hårdt for sit liv, samtidig med bremsen satte sig fast på mit fastspole hjul. Da den tog et hårdt udløb ville jeg rykke lidt line af hjulet. Det gik galt da linen sprang, men jeg fik heldig vis hold i den. Heldig vis var der ikke andre ved åen, for det må have set helt dumt ud for andre. Højre hånd holdt stangen, medens den venstre kun kunne holde linen uden at rulle ind. Til alt held sad spinneren godt, så til sidst lå der en tyk og blank havørred på 63 cm. i græsset. Desværre blev den ikke vejet.
En fin morgen med 2 dejlige fisk, men mit motto er stadigvæk: Hellere en dårlig dag på kysten end en god dag ved åen.

Fangst dato: 25-07-2015

Tirsdag blev det til en tur med min fætter, som først er blevet medlem her i år. Han fik to over målet, hvoraf den ene på 49cm blev genudsat. Den anden på 44cm blev hjemtaget, og var hans første hjemtagne havørred som medlem.
Lørdag aften ville min far så afsted, så jeg så snittet til at komme med. Her gik der ikke længe før jeg så to i overfladen, og en tredje viste sig blot få meter ved modsatte bred. Jeg kastede og fik en rigtigt flot fisk, med masser af energi, på 47cm. Den fik dog lov at gå igen, da jeg havde på fornemmelsen, udfra de første 100m, at det ville blive en kanon aften. Det blev det skam med yderligere to fisk, en på omkring de 44-45cm og en enkelt under målet. Men den forventede store fisk udeblev dog, så jeg må hellere komme afsted et par gange i næste uge. Hvor to kammerater lørdag skal introduceres for åen og havørredfiskeriet.
Knæk og bræk..

Navn: Benny Fløjstrup

Fangst dato: 25/07-2015

En meget regnfuld dag med masse af fisk i åen. Fangede 5 havørreder på mellem 46-50 cm. tog en på 46 cm med hjem resten blev genudsat. En skøn dag.

DOBBELT TJEK OG LIDT PRAL ????

Fangst dato: 24-07-2015

I aften havde jeg valgt at Fiske strækket fra Boltrupgaarden og nedad. Skræmte en enkelt men ellers ingen kontakt. Et par hundred meter nede mødte jeg Niels Chr. Rask som kom nedefra Hyllebjerg. Han havde fået en rigtig fin fisk på opstrøms spin. Efter lidt hyggesnak ville Niels gå nedad igen, så jeg valgte at gå op til Gaarden og starte igen for at lave lidt afstand og så Fiske nedad igen. Efter få kast fik jeg hug af en god Fisk som gav en forrygende fight med 3 gode spring og nogle gode udløb. (63cm.2,8kg. vejet hjemme igen) Herefter valgte jeg det var nok for I aften og kørte en tur ud til mundingen for at tjekke om der skulle stå nogle ulovlige garn. Det var heldigvis ikke tilfældet. Lavede et lille stop på broen ved Kroen og tjekkede her også. Da jeg stod og lyste opad kunne jeg se der var noget som rørte på sig I vandet. Det viste sig at være Odderen der ledte efter føde. Havde den I lyskeglen hele vejen til broen, uden den tog notits af det. Selv da den kom frem på den anden side svømmede den uanfægtet videre. Dejlig lille oplevelse at få med. På vejen hjem valgte jeg at køre over Hyllebjerg. Da jeg kom til rastepladsen holdt der en Bil med lys på. Lige da jeg kørte forbi den, undrede jeg over der blev tændt en Projektør på taget mod mig. Men jeg fik ret hurtigt forklaringen, da bilen hurtigt kom op bagfra og tændte nogle "pæne klare blå blink" Holdt ind og den flinke Betjent fik lov at se kørekort og stille det oblitoriske spørgsmål : Har de drukket noget Hr. Han spurgte også hvor jeg havde været og jeg kunne jo så fortælle at jeg havde været ude at Fiske ved Åen. Det syntes han var interessant og spurgte til fangsten. Da jeg fortalte der lå en pæn Hav Ørred I bagagerummet ville han da meget gerne se den. Da man jo altid gerne vil "prale" lidt af sin formåen, fik han selvfølgeli lov til det 🙂

Fangst dato: 22-07-2015

Nogle dage med rigtig godt fiskeri med skumbillerne kulminerede midt i uge 30 med en flot let farvet hanfisk på 59cm til undertegnede.
Det gode åfiskeri kunne lokke selv VPU-formand Johannes Christensen ud på en tidlig morgentur dagen efter. Her genudsatte jeg tre sølvblanke fisk mellem 45 og 50cm imens Johannes blev belønnet med en havørred på 60cm - ligeledes på en skumbille, som dog mest mindede om et stykke gammel madras fra Jysk.
Selvom Johannes' fisk kun er 1cm længere, kommer jeg formentlig til at høre for det - længe.

Junioraften ved Trend Å

Fangst dato: 21-07-2015

Flot fremmøde: Tobias, Mikkel, Mathias, Oliver, Emil, Anders KL, Kasper S og Jeppe - plus Christian, der dog skulle tidligt hjem, da han skulle på vildsvinejagt i Sverige næste morgen.

Christian Bornholmer og Orla var turledere.

Desværre mistede både Tobias, Oliver og Mikkel en havørred, og Mathias blev utilpas, så Christian måtte køre ham og Mikkel hjem. Til gengæld var der havørreder til Emil (47 cm på spin), Anders (48 cm på orm), Jeppe (45 cm på orm) og Kasper (havørrred på 54 cm og bækørred på 31 cm - begge på orm - Så det blev endnu en fantastisk tirsdag aften ved Trend Å med Kasper som aftenens storfanger.

Endelig mistede Orla en havørred og tog to på flue, hvoraf den ene blev genudsat.

1 tørflue fisk

Navn: johannes

Fangst dato: 19-07-015

Hej
"lånte" et par tørfluer af jonas og thomas
og fik enblank 45 cm + lidt småfisk på skum

Søndag med gode venner

Fangst dato: 19-07-2015

Var inviteret på søndagsfiskeri med vandplejeformand Johannes C og Anders og Thomas Christensen fra Aalborg. Det blev en hyggelig og fiskerig dag ved den fantastiske å.
Min første fisk fangede jeg klokken 05.00 og den sidste kl 21.30. Der var bl.a. et par kraftige og let farvede hunfisk på hver omkring 2 kg imellem, som jeg selvfølgelig genudsatte ved stille og roligt at gribe fiskene om halen med en fugtig uldhandske og løsne fluen imens fisken ligger i vandskorpen. Fiskene er stort set ikke løftet ud af vandet og svømmer hurtigt og problemfrit videre.
Dagens højdepunkt kom efter siestaen, hvor jeg fandt en fin ringende havørred. I første omgang markerede den blot ved min caddis, men da jeg satte en halvstor, skriggrøn græshoppeimitation på, skete der noget. Den kastede sig halvvejs ud af vandet for at inhalere græshoppen et sekund efter fluen ramte vandet. Det var en hidsig 51cms blankfisk, som kom med hjem til husholdningen.
Der er pænt med fisk i åen lige nu, og de sidste dages "fiskevejr" har sikkert lokket flere op.
Husk at det er en god idé at klemme modhagerne ned, hvis man har hjemtaget dagskvoten på 2 fisk og ønsker at fortsætte fiskeriet - eller hvis man rammer et område med undermålsørreder, som efterhånden også har fundet vej op i åen.

Juniortur

Fangst dato: 14-07-2015

Eventyret fortsætter ved Trend Å. Brian var turleder denne tirsdag for Casper, Emil og Benny – og det blev Caspers aften. Han fangede nemlig en fin, blank havørred på 43 cm. Den tog en af de woblere, han lavede i det tidlige forår under Per Johannsens kyndige instruktion – og glæden blev ikke mindre af, at det var hans første havørred nogensinde.

Emil markerede sig også på bedste vis: Han fandt (og afleverede!) en tegnebog, som var tabt af en dagkortfisker fra Midtjylland.

Trend Å topper

Fangst dato: 16-07-2015

Efter tre forrygende uger som manager ved River Umba, hvor jeg så en hel del til min bagline og fik knap en snes laks i bogen, var det herligt at komme hjem til et forrygende havørredfiskeri.

Jeg har spredt mit fiskeri lidt mere denne sommer og foreløbig fanget fisk i Karup Å, Skjern Å, Lerkenfeld Å, Simested Å (med årets hidtil største på godt 6 kg fra min egen matrikel!) og selvfølgelig Trend Å, hvor alene søndag-mandag gav fem fine fluefisk.

Det er også en stor glæde, at foreløbig 6-7 af vore juniorer har fanget havørreder så tidligt på sæsonen. Det er vist ikke sket før - så det er bare med at kumme ud, drenge!!

Efter to milde vintre samt godt med nedbør og moderate sommertemperaturer her i 2015 meldes der ikke overraskende om godt havørredfiskeri i mange vandløb - og som det fremgår af fangstrapporterne, er fiskeriet i Trend helt i top!

En betydelig del af succes’en skyldes utvivlsomt det store arbejde, som gutterne i Vandplejeudvalget har ydet med udlægning af gydegrus, luftning af gamle gydestryg, udplantning af gode vandplanter, fjernelse af spærringer og trimning af åbredden på flere strækninger.

Flittig overvågning af fredningsbæltet og mundingsområdet er også en stor del af forklaringen på det supergode fiskeri. Området er næsten under konstant bevogtning med flot opbakning fra Fiskerikontrollen.

Meld straks til et bestyrelsesmedlem, hvis du observerer ulovlige garn og giv en hånd med i det vigtige arbejde for at gøre Trend Å til et endnu bedre fiskevand.

Tirsdagsaften

Fangst dato: 14-07-2015

Jeg var her til aften ansvarlig for dagens tirsdagsaften ved åen.

Under turen havde jeg igen heldet på min side og fangede en flot havørred på 49cm.

Jeg havde fat i flere og så også en del røre på sig.

Så det er bare med at komme afsted, for der er massere af fisk i åen.

Knæk og Bræk

Fluestang indviet

Fangst dato: 16-7-2015

Har købt ny fluestang, så den skulle indvies. Det blev den med en skumbille og en havørred på 48 cm. Blev så glad for at det lykkedes at fisken fik lov at gå, havde yderligere et hug men den blev ikke siddende. Spinnestangen blev også luftet, det gav to fisk lige over 40 cm, den ene kom med hjem da den var kroget meget dybt. Havde også et par pæne fisk på, men de blev ikke hængende.
Knæk og Bræk.

Fangst dato: 13-07-2015

Aften fiskeri med Wobler. 3-400m. å af fisket
Genudsatte 3 imellem 45-50cm. Tabte 2, hvoraf den ene var rigtig god.
Hjemtog disse 2 på 46 og 53cm.

Endnu et par fine fiske

Navn: Jan Beirholm Larsen

Fangst dato: 12-07-2015

Besluttede mig for at prøve lykken igen søndag aften, og drog derfor igen en tur til Boldrup. Det viste sig at være en god idé. Fik to fine blanke havørreder - begge på 47 cm.

Besøg fra Århus

Navn: Johannes

Fangst dato: 11-07-2015

Hej

Havde besøg fra Århus og havde lovet Jon en fisk, lørdag morgen fik han 2 stk 52 cm blanke med lus "fish in shame" taget på spin ,fik en bette blank genudsat

Søndag morgen fik vi hver en på 50 cm og flere mindre blanke fisk

så tror han kommer tilbage til vores fine lille å, en dejlig weekend med en århusianer

To fine fisk

Navn: Lasse Viborg

Fangst dato: 07-07-2015

I tirsdags var min far og jeg ved åen sammen med Orla. Hvor vi hver fangede en havørred på henholdsvis 41 og 43 cm.

Navn: Brian Hyldahl Pehrson & Leif Hyldahl Kristensen

Fangst dato: 11-07-2015

Efter gårsdagens fangst, måtte jeg bare afsted igen. Min far kunne heller ikke stå for fristelsen og tog med.

Vi så begge massere af fisk som flyttede på sig.

Leif havde taget sin fluestang #7 med og fangede først en flot havørred på 47cm og 1,1kg. Senere hev han yderligere en på land, som han dog valgte at genudsætte.

Jeg havde selv taget min fluestang #4 og fangede først en på 43cm som jeg valgte at genudsætte. Derefter fik jeg smuk havørred på 51cm og 1,5kg, som kom med hjem i fryseren.

Vi havde begge en skøn far/søn aften og ønsker alle jer andre der ude Knæk og Bræk

Billede: Den øverste er Leif's og den nederste min.

Masser af lækre fisk på krogen

Fangst dato: 10-07-2015

Var her til aften ude og prøve lykken, nu havde jeg jo set herinde at der blev hevet en del fisk i land.

Vejret var godt og alt i alt en dejlig aften til fiskeri.
Heldet var da også med mig, først hev jeg en havørred op som var ca omkring målet, denne genudsatte jeg dog, i håb om at større fisk ville bide sig på senere.

Dette vidste sig også at være til mit held, for kort tid var der nemlig bid igen, denne gang en havørred på 51cm og 1,3kg.

Efterfølgene fik jeg et par stykker mere på ca 45-47cm, som alle blev genudsat.

To flotte fisk

Navn: Jan Beirholm Larsen

Fangst dato: 07-07-2015

Fik to flotte fisk på 44 og 55 cm. tirsdag aften ved Boldrup. Begge var smældfede. Havde desuden kontakt til flere andre og så mange bevæge sig rundt i åen.
Der er virkelig gang i den derude - så se at komme afsted 🙂

Tre I Trend

Fangst dato: 07-07-2015

Her til aften var jeg ude at fiske med fiske foreningen, hvor jeg tog en fin havørred på 45 cm på en lille hjemmebundet flue. Det var også den tredje havørred i trend å i år, som der så gjorde at jeg fik tre i trend i år. Der er rigtig mange havørreder ude i åen lige nu så det glæder bare om at komme afsted.
Knæk og bræk derude

Fine Fisk

Fangst dato: 06-07-2014

En tur opstrøms Hyllebjergbroen gav et par rigtig fine blanke Havørreder på 47 og 57cm. Taget på en af mine Woblere

Vanvids fiskeri

Fangst dato: 06-07-2015

Endnu en tur til trend, hvor jeg var meget spændt på vejr og forholdene ved åen. Da jeg kom til åen så alt meget fornuftigt ud, selvom der drev en del grøde i vandet, men det er kun til en lystfiskers fordel. Vinden var også et plus, da fisken ikke så godt kunne mig. I tredje kast fik jeg en fin havørred på 47. Den blev nænsomt sat ud. Ikke lang tid efter endnu en, som også fik friheden. Efter en god times fiskeri fik jeg en af de rigtig fine, 66 cm hanfisk. Og sådan forløb resten af dagen. Efter at have fanget otte flotte fisk, hvor ikke en eneste af dem var under 45, valgte jeg at drage hjemad. Med mig i bagagen havde jeg to hanfisk, en blankfisk på 60 og den på 66. Trend å er simplethen for vild.

Knæk og bræk derude.

Fin havørrede

Fangst dato: 3-7-15

Jeg var ved åen for trede gang i år og det var svært at få fiskene til at blive sedens på, med det blev til at der var en som at der ikke kunne stå for min wobler til sidst og det var en rigtig pæn fisk på 49 cm. Det var os masser af fisk som at der rørte på sig, mende var rigtig svære at få i tale, men alt i alt en rigtig hyggelig aften ved åen

Knæk og bræk der ude

Lun dag efter grødeskærring

Fangst dato: 03-07-2015

Jeg startede mit fiskeri klokken 04.00, da jeg vidste dagen skulle blive meget varm. Der var blevet slået grøde dagen forinden og jeg vidste at dette også ville give svære odds. Alligevel fik jeg to fine havbasser på henholdsvis 41 og 47, førstnævnte fik friheden igen;-)

Juniorfangst

Fangst dato: 02-07-2015

På den anden i rækken af tirsdags-aftener ved Trend Å deltog Andreas M, Anders S og Benny, der fiskede på begge sider af Hyllebjerg Bro samt Tim, Emil og Orla, der fiskede fra hesteskoen og ned forbi den gamle hytte.

Det var en lun og klar aften efter en kølig og regnfuld juni og der var fine, blanke havørreder til både Andres og Emil (billedet). Begge fisk var på 48 cm og begge blev taget på orm.

fin havørred

Fangst dato: 01-07-2015

Jeg tog en dejlig morgentur til åen for lige at fejre, at man har fået ferie;-) Vejret var bestemt ikke noget at råbe hurra for ihvertfald ikke når man er lystfisker, men Trend å kan jo indfri alle gode oplevelser. en af oplevelserne denne morgen var bl.a. at se isfuglen, fantastiske flotte fugl, turen gav en fin havørred på 46 cm og derforuden så jeg adskillige. Tak endnu en gang, du kære Trend å.

Fisk før grødeskæring

Fangst dato: 02-07-2015

Hele teksten kom ikke med. Fangede en fisk på 53 cm. Lige inden de kom og skar grøde.

Fisk før grødeskæring

Fangst dato: 02-07-2015

Jeg tog tidligt til åen her til morgen og hvilken morgenstunden, eneste minus var at jeg opdagede at jeg havde glemt mit fangstnet. Efter en halv times fiskeri var der en fisk på den gode side af en halv meter der huggede på spinneren, den var dog ikke særlig godt kroget, så mit forsøg på at håndlangere den mislykkedes og væk var fisken. Det er ikke første gang det er sket i år, så humøret faldt en del

Havørred 56 cm.

Fangst dato: 29-6- 2015

Jeg fangede en rimelig tyk havørred på 56 på flue kl. ca. 21 50. Fluen var en purple angel str.6. Den er bundet af Anders Toft Jensen.
Mvh. Peter Krogh Madsen

Dejlig dag ved åen

Fangst dato: 28-06-2015

I dag var jeg ved åen over middag og fangede 2 flotte havørred, en på 44 cm, den fangede jeg på orm og prop. Og en fisk på 50 cm, som jeg tog på en hjemmelavet spinner. så det var en rigtig fin dag ved åen med høj solskind næsten hele tiden.
Knæk og bræk derude 🙂

Middagsfiskeri med spinner

Navn: Torben Rasmussen

Fangst dato: 28-06-2015

Et par timers fiskeri opstrøms den gamle hytte gav denne velnærede havørred 70cm og 3,48kg bevidnet af Gunderup Fiskesø.
Dejligt at se en fisk i så god kondition.

God fangst

Navn: Franck Jensen

Fangst dato: 26-6-2015

Var lige en lille tur ved åen for at se om de ville bide, resultatet to flotte fisk på 50 og 70 cm.

Årets første tur!

Navn: Simon Lundorff

Fangst dato: 26.06.2015

Hidtil har mit åfiskeri været koncentreret omkring Hjarbæk Fjord-åerne, og derfor var dette årets første tur i Trend. Det gav et par mindre havørreder. Største på 47cm samt en fin bækørred. Dejlig morgen!!

Jeg bed mærke i, at der var voldsomme mængder af små ørreder i vandløbet, hvilket er fantastisk at se. Flere steder flokke på 10-20 stk. Jeg klemmer modhagerne ind på mine kroge, og kan kun opfordre andre til at gøre det samme.

Knæk og bræk!

NYSTEGEN FISK

Fangst dato: 23-06-2015

Så blev det min tur til at få årets 1 HØ. på 55cm. 1,8kg. Taget på en håndlavet (Twitchy Lure by Peter Walker) Wobler som en af mine gode Australske kontakter har sendt mig. Den havde 8 hav-lus og desværre et par enkelte garn mærker bag hovedet.

havøred til claus

Navn: claus

Fangst dato: 21-6-2015

tog lige til åen og efter 25min et stk fisk på 64cm og 2,6kg

Rusk gav havørred

Fangst dato: 17-06-2015

Satsede på åen tirsdag eftermiddag. Regn og rusk måtte have sat gang i fiskeriet. Fik kontakt til fire havørreder i løbet af eftermiddagen, hvoraf en blev hængende. En fin blank fisk på knap halvmeteren, som tog min skumbille med et hørigt plask.

Første ørred i år

Navn: Franck Jensen

Fangst dato: 10-6-2015

Så var det tid prøve om der var kommet fisk i åen
og det var der et hug i næsten første kast en fin blank havørred på 49 cm og den var taget midt på dagen i solskin.

Søndag aften

Navn: Christen Christensen

Fangst dato: 07-06-2015

Der var valgdebat på tv, så jeg valgte åen .Et godt valg ,fangede på spinner en havørred som var 58 cm. og vejede 2,26 kg.

De er her

Fangst dato: 31-05-15

Fiskefeberen var gået over i vildelse, som nu trængte til at blive kureret, hvorfor jeg indtog Trend Å søndag aften i silende regnvejr. Det var perfekt, masser af blæst og regnvejr, lige præcis som jeg gerne vil have det. Jeg var ikke i tvivl om, at Trend ligesom alle andre åer må have gode havørreder oppe nu. Og ganske rigtigt efter 2 timer ved en af de dybe render fik jeg et rigtig godt hug med efterfølgende fantastiske fight. På land kom et styk blank majspringer, ja tak. Fisken var som også ses på billedet utrolig godt bygget, 65 cm og hele fire kilo. Så flot en fisk og min PR i åen. Fantastisk start på denne sæson ved åen. Så alle sammen, tiden er inde til at indtage åen, knæk og bræk til jer derude.

Gæstefangster

Fangst dato: 09-02-2015

I den forløbne uge 7 har jeg haft 2 gæster med ved åen: Om tirsdagen min gode ven og vandplejer, Verner Jensen, fra Randers, der genudsatte en fluefanget grønlænder på 45 cm.

Om lørdagen guidede jeg min ”Dreamteam-ven” (som jeg i flere år har fisket sammen med ved Bjerkreimselven i Norge), Hans Vistrup fra Nordjylland med en iskold vind i ryggen. Hans fangede ligeledes en fin grønlænder på en mini Rappala-flue. Den var også 45 cm. og blev taget med hjem til grillen.

Jeg måtte selv nøjes med en nedgænger og nogle undermålere, men tog en overmåler med hjem fra Lerkenfeldt Å midt på ugen.

Vandet er faldet konstant de sidste 12-14 dage, så åen er ved at være meget klar- og lavvandet og det virker som om en del af grønlænderne og nedgængerne er trukket ud i fjorden.

Samme sted 😉

Navn: Troels Storm

Fangst dato: 30-03-2015

Så blev det tid til 2. tur til Trend å.
Vi var igen kørt turen fra Hjørring for at se om vi ikke kunne overliste en enkelt havørred.
Vi fiskede i et par timer uden at mærke det helt vilde, men så på det aller nederste stykke fik jeg en bækørred på lige omkring 35 cm.
Vi fiskede videre uden at mærke det helt vilde og da dagen næsten var omme besluttede vi os for at køre ned til det stykke vi havde held med sidste gang. Der skete ikke rigtig noget før vi nåede til det samme sted som jeg fik en nedgænger i den sidste gang vi var der. Mit flåd forsvandt lige foran fødderne på mig og jeg satte krogen, efter en fin fight kunne vi lande en havørred på 67 cm, som skulle have friheden igen.

Fuld gang i åen

Fangst dato: 21-02-2015

Der er helt vildt gang i åen. I løbet af de første 100 meter havde jeg allerede landet de første 3 grønlændere, dog mellem 35-39 cm.
længere nede af åen fik jeg landet en fin grønlænder på 45 cm. som kom med hjem.
I alt i dag har jeg fanget 8 grønlændere hvor kun 1 af dem var over målet, og jeg fangede dem alle på prop og orm.
så det gælder bare om at komme ud for der er nok fisk i åen.
Knæk og bræk til jer alle 🙂

Grønlændere

Navn: John Nielsen

Fangst dato: 18-02-2015

Kørte til åen ved middagstid for at prøve min nye fluestang hm3 kl. 4/5 i regn og blæst. Dagens resultat var 2 små bækørreder, 2 nedgængere og 2 grønlændere, hvor den ene sølvblank og 46 cm.
Så de er der stadigvæk hvis man leder de rigtige steder. Udover denne fangst tabte jeg en grønlænder, men der blev jo også en superfisk til ovnen.
Mvh. John Nielsen

Navn: Orla Bertram Nielsen

Fangst dato: 08-02-2015

Den nye fiskesæson er godt i gang. Herligst at få naturen ind under huden igen med masser af frisk luft og afslappet motion. Skønt at bo i yderkants-Danmark.

Jeg har allerede været ved åen fem gange denne milde vinter og jeg har nydt hvert sekund, selvom jeg startede med kolde tæer og to nul-ture. Højt og koldt vand var nok en del af forklaringen på den beskedne start.

Til gengæld har de tre sidste ture givet fisk: En grønlænder på målet eller derover på hver tur - og flere pæne blankfisk mistet. Desuden er det blevet til nogle nedgængere (billedet), en halv snes blanke undermålere og mange løse hug - ”Spejlægget” str. 8 har igen været suveræn.

Så en fin start, selvom der nok er færre fisk i åen end sidste vinter. Har stadig en enkelt Mariager-fisk i fryseren, så indtil videre er alle Trend-fisk genudsat.

Første tur til Trend å

Navn: Troels Storm

Fangst dato: 08-02-15

Var i dag ved Trend å med min fiskekammerat Sebastian Pedersen. Vi gik begge to det meste af dagen med vores fluestænger. En nedgænger hver (40 og 65cm) og nogle små bækørreder og så missede vi et par mindre fisk, jeg havde dog et rigtig solidt hug der godt kunne have været en fin fisk.
Så alt i alt en rimelig god tur for os begge to.

juniortur

Navn: Simon H. Sørensen

Fangst dato: fin grønlænder

Super tur til åen i dag sammen med 5 juniorer og en far det blev ialt til 3 fisk faren tog en fin grønlænder på 38 cm som fik sin frihed igen også blev der taget en fin lille bækørred på omkring 20 cm jeg selv fik en fin grønlænder på 48 cm som kom med hjem.
så alt i alt en god dag

endnu en Trend Å tur

Fangst dato: 01-02-15

Michael Hansen og Fin Jacobsen begge medlemner. Min 4 tur i år ved den gamle hytte havde jeg syv fisk på krogen de slap alle fri igen . der efter kørte vi op til hyllebjerg bro der fik jeg tre meget tykke grønlænder men på 38 cm igen på flue Fin min fiske makker mærkede et par fisk fedt at møde med fisker ved åen idag første gang i år .

Fangst dato: 25-01-2015

Plusgrader og flot søndagsvejr lokkede mig ud til åen ved middagstid. Gik med en let fluestang og sinktip-line og overlistede en fed grønlænder lige på mindstemålet efter kun 10 kast.
Et pladsskifte måtte der til, inden næste ørred tog fluen. Her havde jeg kontakt til fem fisk inden for 30 meter å. To af dem kom med helt ind, men de holdt ikke helt målet.
Den modhageløse krog var super nem at frigøre fra fiskene med en peang - helt uden at røre fiskene eller løfte dem ud af vandet - herligt.
Selvom jeg fiskede tropisk saltvandsfiskeri i 27 graders varme for kun en måned siden, er det nu noget helt særligt at gå ved den vidunderlige lille å i rådyrenes fodspor på de sneklædte brinker en solrig søndag eftermiddag.
Knæk og bræk
Jonas

en stille dag ved åen

Fangst dato: 25/1/2015

Michael en dejlig dag ved åen selvom havørrederne enten ikke var til stede i åen i dag eller ikke var i bide humør jeg mærkede tre hug i fluen og Claus som jeg fiskede med, han var ved åen for første gang på dagkort mærkede en på fluen senere tog han spinne stangen og fik en tyk blank grønlænder på 38 cm som selvfølgelig kom tilbage i åen igen.
Rigtig god dag ved åen igen var vi alene på stykket god plads der oppe vi ses snart ve åen igen, hvis der altså er nogle fisker der oppe.

Michael Hansen Medlem.

Havørred nummer to i år.

Fangst dato: 24/01/2015. kl.14,30

Hej så var der en mere som tog fluen, 47 cm og knap 1,3 kg en stærk fisk, fik fire lige under målet de kom tilbage igen hurtig i åen igen.
fiskede sammen med to kammerater, den ene Bertelsen fangede og genudsatte tre og havde nogle tilbud, Gert mistede en blank fisk god fisk på størrelse med min han mærkede også en mere.
Formiddagen meget kold og blæsende efter middagen rigtig flot med sol endnu en fed dag ved den dejlige Trend Å.

Michael Hansen Holstebro

Eksamensfri

Fangst dato: 21-01-2015

Efter en veloverstået eksamen og en ny i vente var der behov for en fridag og lidt frisk luft, og jeg havde derfor planlagt en tur til. Det var en utrolig flot dag ved åen, men dis, sol og en temperatur omkring frysepunktet. Det blev dagen hvor den første havørred skulle fanges på flue. To undermålere tog fluen, og en sidste hoppede af før jeg skiftede til spinneren, som også resulterede i en del undermålere samt to nedgængere. En lang og dejlig dag ved åen.

Fede Grønlændere

Navn: John Nielsen

Fangst dato: 19-01-2015

Dejlig dag ved åen, selvom bideaktiviten var lidt
sløv først på dagen, men op af dagen blev der landet 4 stk. 3 grønlændere, heraf 2 på 41 og 44, en undermåler og en halvmeters nedgangen. 2 flotte grønlændere på tasken og dagens kvote var opfyldt på en flot og skøn dag.
John Nielsen.

Første tur til åen i år

Fangst dato: 17-01-2015

I lørdags stod jeg for Grønlænderpremieren, med juniorafdelingen, og i den forbindelse fangede jeg to fine grønlændere. Dog var det kun den ene som var over mål, en dejlig en af slagsen på 50cm og 1,1kg.

Knæk og Bræk til alle jer andre der benytter Trend Aa

(Billedet er venligst udlånt af Orla)

Den første i år 2015.

Fangst dato: 18/01/2015

Hej super å.
Jeg fangede denne flotte grønlænder på min første tur i åen i år.

45 cm flot blank grønlænder vi gik to ved åen hele dagen og havde kontakt til rigtig mange fisk men denne var den eneste blanke over målet.
Vi fik også nogle fald ørreder mellem 65 & 70 cm.
Jeg tabte en helt blank på en halv meter nedenfor den gamle hytte.
vi havde vel kontakt til omkring 35 fisk fra kl. 8,30 til klokken 14,00.

Vi fiskede to mand jeg på årskort og min kammerat Fin på dagkort.

Knæk og Bræk vi ses der ude.
Michael Hansen Holstebro.

grønlænder fiskeri

Navn: Jesper Olsen

Fangst dato: 18-01-2015

året første fiske tur gav 2 grønlænder under mål.men en på 42 cm hjemtaget og skal i oven i aften
fanget på orm

Brian viste vejen

Fangst dato: 17-01-2015

Vejret bød på en strid blæst fra vest og rigeligt med vand i åen, da den nye sæson startede fredag den 16. januar. Der var forbavsende få fiskere ved åen og kun et dusin medlemmer i klubhuset, da Torben Olsen kl. 13 servere sin gode, varme suppe med boller og flutes.. På det tidspunkt var der kun melding om nogle få undermålere.

Juniorerne fejrede premieren om fredagen, men kun Andreas Marco og vort nye medlem Anders Sørensen havde meldt sig til hos Brian, der var dagens turleder. Nu skinnede solen, vinden havde lagt sig en del og var gået om i sydvest, mens vandstanden var faldet en del.

De tre fordelte sig på begge sider af Hyllebjergbroen. Brian var ubeskeden nok til at fange dagens fisk på en 7 cm. wobler. Drengene prøvede med prop, synk og orm og Anders fangede to genudsættere: En grønlænder på 30 cm og en bækørred på 25.

Midt på dagen blev der serveret andendags-suppe og røde pølser med brød og cola til de gæve premiere-fiskere.

Søndag fangede medlem Claus Thomsen foruden nogle undermålere en grønlænder på 41 cm, som desværre var skæmmet af grimme garnskader.

Grønlænder tur

Navn: Christian "Bornholmer" Holm

Fangst dato: 18-01-2015

Var en tur nedstrøms hyllebjerg bro med fluestangen.
Mødte en medfisker som var på vej tilbage med bilen og vi fik en kort snak, inden jeg fiskede videre nedstrøms. efter en times fiskeri fik jeg et godt hug, den kæmpede godt med flere gode udløb.
Efter 5 minutters fight kunne jeg lande en fin grønlænder på 41 cm.
Så blev aftensmaden reddet:)

Premiere

Fangst dato: 16-1-2015

Efter en rigtig hyggelig morgen komsammen i hytten, med kaffe og rundstykker og en lille en, var vi nogle stykker der kørte til åen for at prøve lykken. Der var meget vand i åen, men ikke så meget at det ikke kunne lade sig gøre at fiske og det blev da også til en okay start for mit vedkommende. Jeg havde fem fisk på krogen, det var dog kun den ene jeg fik med på land, en fin grønlænder på 37 cm, alle de andre fisk var også grønlændere på nogenlunde samme størrelse, men de stod selv af ude i åen. At jeg ikke fik flere fisk med ind må jo skyldes manglende form her først på sæsonen 🙂 Turen sluttede af med dejlig varm suppe i hytten og tak til "nissebanden" for det.

Knæk og Bræk i sæsonen 2015.