Navn: kaj birk kjeldsen

Fangst dato: 7/7

Fik 5 stk havørreder fra 42 til 53 cm i det samme hul på gunderupgård stykket.
I år blev det desuden til 4 stk grønlændere fra 45 til 47 cm. på 3 ture til åen.
En del undermålere på de tre vinterbesøg.

Det blev ikke mange besøg ved åen i år, men konen påstod, vi ikke havde plads til mere fisk i fryseren.
Tak for i år-

fangstrapport Trend å

Navn: Lars Madsen

Fangst dato: 29/11 2014

0 hjemtagne ørreder

En sidste tur ved åen

14-11-2014
Skulle lige prøve at fiske på steder hvor jeg tidligere havde bemærket fisk.
Ved indgangen til et skarpt sving fik jeg et kraftigt hug og ved tilslag sprang fisken over vandet, og den væltede sig i overfladen for derefter at gå
hurtig nedstrøm igennem svingene. Jeg blev klar over, det var en stærk fisk, jeg havde på.
Det blev en kamp for at undgå at snøren satte sig fast i vegationen. Efter ca. ½ time var fisken klar til at lande. Det blev en fisk på 84 cm og 6.2 kg

Udover ovenstående blev det til en fisk på 62 cm og 4 genudsatte havørreder.

Farvel og stor tak

Navn: Orla Bertram-Nielsen

Fangst dato: 14-11-2014

Jeg var ude at sige farvel og tak til Trend Å efter en stor og mindeværdig sæson - nok en af de bedste i de mange år, jeg har været medlem af foreningen.

Jeg havde et spinkelt håb om at finde enkelt blank, fed og fuldfinnet ”steelhead”, som var almindelig for få år siden og som gav det sene efterårsfiskeri ekstra krydderi - men alt tyder på, at den tid er forbi. Dambrugerne er blevet meget bedre til at undgå udslip og det er jo dybest set også godt nok. Trods alt.

Til gengæld fik jeg igen-igen bekræftet, at åen vrimler med havørreder. Jeg genudsatte et par gyldenbrune, tykmavede damer omkring målet plus et par små bækørreder. Nede ved de kunstige gydepladser ved den gamle hytte var der masser af leben med adskillige store bølger fra stærkt farvede havørreder op til 6-7 kilo.

Turen fik i øvrigt en ekstra dimension, fordi jeg fiskede med en ca. 50 år gammel splitcane-stang, Pezon & Michell ”Sawyer Stillwater” # 6, som for nylig var til fals på 123nu til meget fornuftige penge.

Fredagsfangst

Navn: Jan Beirholm Larsen

Fangst dato: 14-11-2014

Bestemte mig for at afspadsere et par timer fra jobbet fredag eftermiddag og smutte en tur til åen her før sæsonafslutningen. Det blev til en blank havørred på 48 cm + et par undermålere. Skøn eftermiddag 🙂

weekend i trend

Navn: hans vinter

Fangst dato: 9-11-2014

brugte lidt af weekenden på de yderste stræk i det fine vejr, lørdag to flotte på 43 og 44,stille og roligt udsat igen. søndag sidst på dagen, først en ny meget fin 43er, frihed igen, men så i skumringen huggede en afsindig stærk fisk på 64, den figtede vildt i halvmørke, siv og grøde,alle taget på et lille blåt blink. vh. hans

2 FØR LUKKETID

Fangst dato: 11-11-2014

Et par timers fiskeri i fint efterårs vejr, ved vores dejlige lille å, gav 2 Havørreder på 53 og 66cm.

Trend m Anders Christensen

Navn: johannes christensen

Fangst dato: 09.11.2014

hej

Fiskede med Anders Christensen, han fik 2 stk havørreder på 48 og 50 cm, jeg fik 1 stk på 45 cm + 4 fine bækørreder alle fisk genudsat

dejlig søndag morgen

Navn: hans vinter

Fangst dato: 02-11-2014

fin lun morgenstund.nedstrøms hyllebjergbroen.fik en flot og særdeles stærk havørred 65cm, nænsomt genudsat, kort efter huggede en vild springfyr 44 cm.den kom med hjem, begge taget på et lille blå og sølvfarvet blink.venlig hilsen hans.

På spinner

Navn: Christen Christensen

Fangst dato: 29-10-2014

Fangede en ørred på 42 cm. med havlus som kom med hjem fik også to på ca 45 cm. og to under målet som alle blev genudsat

Stor vandstand og lille sigtbarhed

Fangst dato: 26-10-2014

Trods meget vand, og dermed en grumset å med en sigtbarhed på omkring 40cm. Så blev det alligevel til en enkelt under målet, samt en flot farvet fisk på 50cm, som blev genudsat.

Min far havde to fisk over målet, som dog ikke kom med på land, samt et par under målet.

Knæk og bræk..

Trendå med Thomas Christensen

Navn: johannes christensen

Fangst dato: 26-10-2014

hej

fiskede med flue sammen med thomas, fik en på 48 cm micro red francis tungsten, thomas fik 3 stk
53 cm , 50 cm , 48 cm og en flot bækørred på 35 cm på Mickey finn

Tre I Trend

Navn: Anders Kruse Laursen

Fangst dato: 21-10-2014

Her til aften var jeg ude for at se om jeg ikke kunne fange den sidste havørred, så jeg også kunne være med til tre i trend. Så jeg cyklede ud til den kære cementbro og fiskede. Det lykkedes mig at overliste en fin havørred på 46 cm, på en meps 3 spinner. Og lidt længere nede af åen havde jeg 2 fine hug men mistede dem desværre igen.
Så nu kan jeg også sige at jeg har fanget tre i trend.

En hel del fisk..

Fangst dato: 19-10-2014

Efter at have været ved kysten lørdag, med en kammerat som fangede sine første havørreder, men hvor fiskene ikke gad bide på min flue, var det rart at være i Trend søndag. Her blev det til 3 over målet på 50, 46 og 42 samt en mindre havørred på 33 og derudover en hel del små bækørreder. De blev alle genudsat med succes. Kan kun foreslå at klemme modhagerne ind, det gør det lidt lettere og efter min mening resulterer det ikke i færre fisk. Samtidig ødelægger det ikke alle de små bækørreder, som altid skal sluge hele spinneren 😉

Knæk og bræk den sidste måneds tid.

Havørred med lille kæbekrog

Navn: Holger Binnerup

Fangst dato: 16-10-2014

Fisketid 09,3o-12,oo.
Nedstrøms Hyllebjerg broen.
Høj vandstand.
Endegrej: Mepps spinner 3 ( grøn-gul-orange).
Havørred med lille kæbekrog, 41 cm flot fisk,
vild krabat, netlandet og så en varm kop kaffe.
Skønne tur næsten vindstille.
Knæk og bræk
Holger

Havørreder og bækørred

Navn: Christian "Bornholmer" Holm

Fangst dato: 18-10-2014

Fiskede en god times tid nedstrøms hyllebjerg bro.
Turen resulterede i 2 havørreder under målet samt en mindre bækørred. Alle fiskene blev genudsat.

Havørred

Fangst dato: 10-10-2014

Skulle lige afprøve en skumbille.
Det blev til en havørred på 47 cm og en mistet på ca. 55 cm.

En Orienteringstur

Fangst dato: 1-10-2014

En Orienteringtur
Jeg har over længere tid overvejet muligheden for at fiske fra Hyllebjergbroen og til den gamle fiskehytte. Den 1. oktober besluttede jeg, at nu skulle det være . Selvom der var en del områder, hvor bevoksningen var tæt, var der mange interessante steder, hvor der kunne fiskes og hvor der var fisk.
Der var undervejs kontakt med større fisk og fisk, som jeg genudsatte. Fangsten blev på 3 havørreder 35, 39 og 42 cm og en enkelt bækørred på 30 cm, som alle blev genudsat. Højdepunktet var dog, da jeg kunne registrere en god fisk, som gik dybt, sprang over vandet og gik en 15-20 m op ad åen. Heldigvis undgik jeg, at den gik i grøden. Efter at den var landet, kunne jeg måle den til 77 cm og efter hjemkomsten kunne jeg veje den til 4,6 kg.

Et par tørfluefisk

Fangst dato: 13-09-2013

Lørdag havde jeg fornøjelsen at fiske med min gode ven Daniel Holm, som er blevet nyt medlem i vores forening. Han insisterede på, at vi skulle fiske i Trend Å efter et morgentræk i fjorden.
Ved middagstid i 21 grader og høj solskin startede vi fiskeriet - kun bevæbnet med en håndfuld skumbiller hver. Måske ikke det allerbedste fiskevejr, men jeg er efterhånden blevet overbevist om, at man, med den rette tilgang til fiskeriet, sagtens kan have godt tørfluefiskeri efter havørred, selvom solen brager fra en skyfri himmel.
Fiskene var sky i åens klare vand, men det lykkedes os flere gange at lokke nogle fine havørreder op til skumbillen. Jeg missede hurtigt én, imens Daniel fangede en kilos-fisk og senere et par stykker under målet. Vi skræmte flere pæne havørreder, og kunne se dem svømme ud fra brinkerne i det spritklare vand. Midt på eftermiddagen nåede vi ned til et af de gode sving med en god strømrende, og ofte en god fisk. I går var ingen undtagelse. En bred mund opslugte min skumbille og en vred havørred skød ud af åen og startede et sandt morads. Fisken stak 20 meter op af åen imens vi jublede, filmede og fotograferede. Efter en serie høje krumspring og en tur ind i en pude pindsvineknop var gassen ved at være taget. Jeg hoppede i åen og greb en bred hunfisk om bugen. Gylden og prikket. Høj over ryggen og et sted midt i 50'erne. Ingen tvivl om, at den skulle have lov at svømme videre, så den vil jeg glæde mig til at hilse på over en grusbanke om et par måneder.

Bækørred 45 cm.

Navn: Peter Krogh Madsen

Fangst dato: 24-8-2014

Fik en bækørred på 45 cm. på en spinner. det var ikke muligt at genudsætte fisken da den havde slugt spinneren. Det var ikke det eneste den havde slugt. Da den blev skåret op var der en mus i maven af den.

Fangst dato: 22-08-2014

300m. å af fisket neden for Boltrupgården. En ½ m. på tasken og 3 gode tilbud, hvor af den ene var i nærheden af de 6 pund. Det ser rigtig godt ud for vores dejlige lille å.
"STOR TAK til alle dem der har gjort dette muligt gennem frivilligt arbejde"

Havørred 53 cm.

Navn: Christen Christensen

Fangst dato: 21-08-2014

fangede en fin havørred på spiner fisket opstrøms

Lille aftentur

Fangst dato: 16-08-2014

Var en lille tur ved åen igår aftes. Det gav to over mål, hvor den ene blev genudsat.
Udover så jeg masser af fisk i vores lille vidunderlige å, samt den smukke isfugl.

Knæk og bræk derude

4 havørreder på fluen

Fangst dato: 17/8/2014

Kom der op med min flue og synke line og det gav altså fire havørreder på 35 37 38 & 45 cm alle fiske blev genudsat i åen igen, så kun en fisker ud over min fiske kammerat Fin.
åen sted lidt efter at det havde regnet kræftig og det drev en del grøde så kl. 15,00 sagde vi stop men en dejlig dag ved trend å med flue stangen.

Laxfisker

5 havørreder på fluen

Navn: Fin Jacobsen

Fangst dato: 17/8/2014

Hej i dag var jeg tager til strækningen ved hytten for at se om der var en havørred som ville tage en flue.
I regn og blæst og det blev til fem styks fra den mindste på 25 cm 35 og 37 cm og to på 45 cm .
En rigtig fin sen sommer dag ved åen .

Alle fisk blev genudsat igen.

Fangst dato: 14-08-2014

Limen på nogle nye Woblere var lige nået at blive tør her til aften, så de skulle naturligvis testes. Den gik nu meget godt, med flere gode fisk tabt og disse 2 på 42 - 51cm. med hjem

Begynderheld

Navn: Christian Andresen

Fangst dato: 10-08-2014

Som nyt medlem var det en fornøjelse at blive vist lidt rundt af Henning Madsen på foreningens fiskevand. Og når man så på sin første tur slutter med en havørred på 56 cm og 1,7 kg i tasken, så kan man ikke klage. Det lover godt for fremtiden - det er ikke sidste gang jeg vil benytte mig af muligheden.

Fed fangst på ethåndsflue kursus i trendaa

Navn: Christian Bendix Kristensen

Fangst dato: 09-08-2014

Fik denne fine fisk på 73. Cm og 4 kg på ethåndsflue kursus i weekenden. Men da det blæste aller mest og alle andre ikke kunne fiske så tog jeg min spinnerstang og en guld mepps 2

Havørred ´52 cm

Navn: christen christensen

Fangst dato: 07.08.2014

Havørred 52 cm 1,6kg fanget på opstrøms spinner

Fangst dato: 2-3-08-2014

Efter en pause ved åen fik jeg tid til et par enkle timers aften fiskeri her i weekenden. Lørdag gav en del undermålere, en måler mistet og en på 43 i tasken. søndag var der kommet regn og vandstanden var rigtig fin. Startede efter få kast med at miste en RIGTIG god fisk efter lidt heftigt tovtrækkeri. Havde også her en del af de mange undermålere der er i åen, endte med at have en fin spise fisk på 44cm. med hjem i tasken.

Store tørflue fisk

Navn: Daniel D Holm

Fangst dato: 31-07-14

Jeg var så heldig at have mulighed for at fiske et par aftner med nogle af de bedste venner man kan ønske sig. Bo frier og Jonas Høholt.
Jonas var så rar at vise mig lidt rundt på jeres fantastiske vand og vi fiskede med tørflue efter havørred.
Jeres vand er fantastisk og jeg fik i løbet af 3 aftner 8 fine fisk fra 42 til hele 70 cm på tørflue.
Det var en kæmpe fisk på tørflue og jeg vil mindes jeres vand og skal helt klart være medlem næste år. Jonas og jeg har optaget en hel bunke film, som vi nu skal have sat sammen til en film om fiskeriet. Jeg skal nok lige smide et link, når den er klar, ellers er her et lille smugkik på, hvordan jeg følte det den aften.

Torden og lynild

Fangst dato: 01-08-2014

Med udsigt til en del regn, samt torden skulle jeg lige afsted i dag. Det blev til en under, samt en fin fisk på 50 cm. Jeg så rigtig mange fine fisk, så det er ikke alle der er blevet kogt de sidste par uger.
K og b derude

Regnen gav liv i åen...

Navn: Steen Brorsen

Fangst dato: 13-07-2014

Hermed lige et forsinket indlæg fra søndag eftermiddag den 13. juli. Der var lunt vejr og regnen silede ned, og det lokkede mig en tur til Boltrup-stykket. Her var der godt med liv i åen, og i nærheden af mastehullet fik jeg disse to havørreder på 47 og 48 cm. De blev begge fanget på en kobberfarvet Mepps 3, fisket opstrøms.
Det blev desuden til tre genudsatte fisk omkring målet, så det må siges at være en indbringende tur i forhold til, at det var midt på dagen.

Tropevejr og tørre fluer

Fangst dato: 20-07-2014

Efter en pause fra Trend Å var jeg forleden at finde på et af de vante stræk med 4'er-pind og 0,18 forfangsspids. Sommerheden hang i luften et godt stykke ud på aftenen, så jeg havde på ingen måde travlt. Den første halve time gik jeg langs åen og ledte efter ringende ørreder. Jeg fandt også en havørred, der ringede, og den fik en lille CDC-emerger str. 14 smidt 25cm opstrøms standpladsen. Det narrede fisken, som dog ikke helt kunne strækkes op til mindstemålet. Efter genudsætning fandt jeg ikke flere ringende ørreder, og det var tid at montere en lille skumbille med lange flagrende gummiben. Den næste halvanden time havde jeg seks havørreder inde og vende. Tre holdt målet og var lige omkring kiloet. Jeg havde yderligere en lille håndfuld tilbud, og først da flagermusen flaksede med vingerne og mosekonen begyndte at brygge, holdt ørrederne op med at bide.

Foto: 45 cm's fisk på vej retur til åen.

Sommeraften ved åen

Fangst dato: 18-07-2014

Jeg var ved ude at fiske i går aftes og det var en rigtig dejlig aften. Det blev til en del havørreder på omkring 30 cm, men det endte os med en på omkring 45 cm, som at der kom med hjem. Jeg fik os lidt bækørreder på omkring 30 cm, som at jeg fik sat pænt ud igen, for det var rigtig dejligt at se dem og de skal jo bevares, for det kunne være rat, hvis at vi en gang kunne få en rimelig bestand af bækørreder.

Lille gevinst trods regn

Navn: Jacob Holmgaard

Fangst dato: 13-07-2014

Brugte et par timer i regnen søndag eftermiddag og fangede hvad jeg mener var en bækørred på 30-31 cm. Jeg er dog lidt i tvivl da halen siger bækørred, men de manglende røde prikker siger havørred.
Den blev fanget på en lille spinner i nærheden af den "gamle" hytte og blev forsigtigt sat ud igen efter fotografering.

Ude godt - hjemme også godt…

Navn: Orla Bertram-Nielsen

Fangst dato: 14-07-2014

Efter 3 fortættede og oplevelsesrige uger som camp manager i Umba Lodge på Kolahalvøens solkyst og med masser af midnatssol, stallingfiskeri i verdensklasse og 12 smukke laks op til 8 kilo i min fangstjournal, var det helt rart at vende hjem til gamle Danmark og skifte den lange tohåndskæp ud med de lette fluestænger i klasse 4 og 5. (Tjek evt. www.salmonjunkies.com)

Det er almen viden, at når den overgødskede Limfjord gisper efter en lang, solrig varmeperiode, så søger havørrederne op i åerne, hvor vandet er køligere og mere iltrigt. Efter nogle afslappede dage var jetlag og strabadser overvundet og jeg fik lyst til at gense Trend Å. - Og hvilken ekstrem kontrast mellem den store, vandrige Umba-elv og den pyttebette vesthimmerlandske miniature-å!

Trods lavvande og rigeligt med grøde var der fine blankfisk i høllerne og en håndfuld ture har foreløbig givet 11 fisk over målet og et lignende antal under. Har hjemtaget tre samt et par stykker fra Lerkenfeldt Å, så de pynter i fryseren.

De fleste fisk ligger på 40-50 cm, men en enkelt Trend-fisk skiller sig ud som det ses på billedet. Ørrederne er luret på en blanding af mine frække små vådfluer som Spejlægget og Orange Tag Palmer booby-skaters og Grizzly Dun faldskærme st. 14.

Eneste malurt i bægeret er alt for mange fisk med garnskader. Håber at alle medlemmer har øjnene åbne og at man gerne lægger vejen forbi fredningszonen i munding, så tit lejlighed byder sig. Meld alle mistænkelige observationer til bestyrelsen, så vi effektivt kan få stoppet dette uvæsen.

VM finale vs. Tur til Åen

Fangst dato: 13-07-2014

Regnen havde silet ned, så vm finalen kunne bare ikke holde mig hjemme og det var et klogt valg. Det blev til en masse undermålere, samt tre over på henholdvis 57, 47 og 41. De to sidstnævnte fik friheden igen. Endnu en fantastisk tur til vores dejlige å.

Knæk og bræk derude.

havlus

Navn: Martin

Fangst dato: 11-07-2014

2 flotte friske fisk med havlus 50 og 52 satt 5 ud omkring 45cm utrolig mange a dem og en del under mål

Super aften

Fangst dato: 07-07-2014

Igår havde jeg en lækker tur til åen i fint selskab af webmaster Michael og dagkortfisker Søren. Mange havørreder blev landet, men kun to kom med hjem til Fryseren, Michael en på 42 og undertegnede en på 47.

Hen under mørket frembrud så vi mange pæne fisk flytte sig, fantastisk.

Fin aften ved åen

Navn: Christian "Bornholmer" Holm

Fangst dato: 07-07-2014

Var lige en kort tur ved åen efter spisetid. Turen resulterede i en havørred på godt 30 cm samt en bækørred på ca 20 cm som blev genudsat igen. Skræmte også et par fisk

Første hjemtagne ørred i år!

Fangst dato: 06-07-2014

Var søndag morgen med min kære far ved åen. Allerede i et af de første kast sad der en lille undermåler på spinneren. Det blev til flere af disse og en enkelt over målet på 47cm og 1,2kg, som blev hjembragt, primært fordi det var den første over målet i år. I første omgang fulgte den dog kun efter spinneren, men i kastet efter tog jeg revanche og vi fik en fin fight. For min fars vedkommende blev til et par enkelte fisk, den største lige omkring målet.
Desværre var flere af de fisk jeg fangede med garnskader.
Trods dette var det endnu en dejlig dag ved åen.

Fangst dato: 06-07-2014

Så blev det en Wobler fra en af mine gode Australske kontakter Jason Nicholson der skulle have en chance. Resultatet blev en fin blank fisk på 52cm.

Skøn nat ved åen

Fangst dato: 05-07-2014

Jeg tog til åen fredag aften, fordi at jeg havde hørt at der var blevet slået grøde og det var der også, hvilket gjorde det meget mere spændende at fiske, fordi at jeg kunne se at fiskene var blevet meget mere sky. Man skulle virkelig være omhyggelig ved åen, for at kunne få dem til at bide, det kunne da også godt lade sig af gøre, men de bed meget forsigtigt. Men jo mørkere der blev, des nemmer blev det at få dem til at hugge. Da kl ca. blev 01.30 lykkedes det at få en på 45 cm.

Sommer!

Navn: Simon Lundorff

Fangst dato: 05-07-2014

Netop hjemkommet fra årets anden tur i dejlige lille Trend å.

Havde 4 fisk over målet inde - 2 til nænsom genudsætning, de to andre i posen. Fiskene lå mellem 42 og 49 cm og var tykke og stærke. Ud over det nogle mindre HØ omkring de 35 cm. Spinnerens modhager var på forhånd klemt ind, hvilket gør det noget lettere at afkroge fiskene uden at "pille for meget ved dem".

Min første tur ligger snart en måned tilbage, hvor jeg også havde godt med fisk inde. Største på 58 cm.

En ting der slog mig her til morgen var den måde der er blevet slået grøde på i år. Nogle steder er åen, desværre, slået MEGET hårdt. Enkelte steder helt ind i til jorden i kanterne, hvilket ikke efterlader mange steder hvor fiskene kan gemme sig. Jeg synes det er skæmmende og ærgeligt. Vi må håbe, at det hurtigt gror til igen...

en smuk aftentur

Fangst dato: 03-07-2014

var en tur ved Trend sammen med webmaster Michael. vejrforholdene var perfekte, men der var desværre blevet slået gryde, så fiskene var meget sky;-( Vi fik dog alligevel en del havørreder på land. Michael tog to 123
'under mål og jeg fire, hvor en var over mål. Vi så større fisk.

Hygge tur efter sommerskole

Navn: Anders Kruse Laursen

Fangst dato: 01-07-2014

tirsdag d. 1/7 tog christian og jeg ud og fiske efter en dag som hjælpe ledere på sommer fiskeskolen i Aalestrup. Vi havde hørt om et godt sted som vi ville prøve, da vi kom derud var der tæt begroet af siv og brændenæller som var 2 meter høje. tros det fangede christian 2 havørreder, en på 33 cm. og en på 40 cm. og jeg en på 47 cm.
knæk og bræk til jer alle derude
Mvh. Christian og Anders

Smukke blanke havbasser

Fangst dato: 02-07-2014

Var endnu en tur ved åen idag, hvilket gav flotte 6 flotte havbasser, 4 over mål og to under. Jeg tog af dem med hjem, en på 44 og en på 47.

Der er vildt meget liv i vores å.

Knæk og bræk til jer derude

DANSK ØRRED PÅ AMERIKANSK WOBLER

Fangst dato: 29-06-2014

Min gode ven 75 årige Verlon Caudil fra Tennessee U.S.A sendte for nogen tid siden 4 af hans fantastiske håndlavede Woblere. Disse var lavet til mig i "shallow" model, så de kunne fiskes i Trendaa´s lave vand. Lovede Verlon jeg ville fange en Dansk Havørred på en af dem. Dette lykkedes i aftes med denne fine blankfisk på 47 gode cm.

Søndagstur

Fangst dato: 29-6-2014

Nikolaj og jeg tog en tur til åen i dag. Vi startede fiskeriet ved 7.30 tiden. Nikolaj fangede en havørreder under målet, hvor imod jeg var lidt mere heldig. Jeg fangede ialt fire fisk, en på 35, en på ca 40, en på ca 45 og en på 51. Alle fiskene blev genudsatte og de to i "40'erne" er ca længder da de ikke var ude af vandet.
Endnu en god dag ved en dejlig Å.

Sølvtøj

Navn: Holger Binnerup

Fangst dato: 28-06-2014

Efter ca 2 timer i å dalen fik fluer, myg og lummer-
varmen overtaget og sendte mig hjem. Jeg havde dog 2 x 41 cm sølvtøj med i rygsækken.

Eldorado

Fangst dato: 28-06-2014

Tog til åen lørdag aften, hvor et sandt eldorado mødte mig. Jeg startede lige omkring klokken 19.00 ved hytten. Klokken ca. 23.00 sluttede jeg med at fiske igen. I løbet af turen fik jeg 7 havørreder under mål, 5 over mål. De største dog kun på en 45 cm.
Der er enormt mange fisk oppe lige pt., så det bare med at komme derud.
Jeg vil lige slutte denne fangstrapport med et opråb og også en tak.
Opråb, kan vi ikke alle blive bedre til at rydde op efter os, især ift. fiskematerialer. Min ene vadestøvle var tvundet ind i fireline, da jeg stoppede. Det vil være så ærgerligt, at det var en af vores flotte vilde dyr, der havde haft samme oplevelse;-(
TAK, til dem der har haft gang i buskrydderen, det har givet gode skyggesteder til fiskene og så er det lidt mere behageligt at gå ved åen.

Billedet er af de fisk jeg tog med hjem, 44, 44 og 45 cm.

Rengvejr

Fangst dato: 27-06-2014

Jeg var ude og fiske med min far. Jeg fik en på 42 cm og genudsatte 4 undermåler, men de var stadig hedt blanke fisk helt ned til ca 20 cm. Der regnede en del sidst på aftenen, det gjorde det kun nemmere at fange fiskene

Knæk og brik

fisk til grilen

Navn: Martin Nielsen

Fangst dato: Havørede 47 28-06-2014

garnskade på fisken jeg tog 47cm ,,satte to lig ud samt 5 under mål så en a bedre fisk der flytte en del vand efter sig da jeg desværre skræmte den æv men super tur

Solskinsørreder

Fangst dato: 24-06-2014

De sidste fire ture til åen har jeg holdt to havørreder over målet pr. tur. Selv i fuldt dagslys har jeg haft godt fiskeri, og havørrederne har ikke haft noget imod at stige til skumbillen, selvom solen bagte direkte ned i åen. Den ene af de fisk jeg fangede i går stod og ringede tæt ved egen bred, så den tog jeg på "rigtig" tørflue - en døgnflue-klækker i str. 12.
Jeg oplevede rigtig mange små blanke ørreder på 25-35cm, som til tider var en mindre plage. Løber man i et område med mange undermålere, vil jeg anbefale, at man klemmer krogens modhage ned med en peang. Det er de fisk, der gerne skal blive store en gang, og vi må skåne dem bedst muligt.

Vidunderlig morgenfiskeri

Fangst dato: 22-06-14

Var en tur ude ved Hytten søndag morgen. Jeg startede ca. Kl. 03.00.
Det blev til en del små havørreder, helt blanke, men ikke over mål. Jeg spottede nogle rigtig gode fisk i løbet af turen, men fik kun en af dem, en flot tyksak på 47 cm.

Fangst dato: 22-06-2014

Fik lige tid til en times aften fiskeri. Dette resulterede i en "bette grill fisk" på 45cm.
Knæk&Bræk
Per.J.

Go`morgen

Fangst dato: 22-6-2014

Jeg tog en tur til åen tidligt i morges og startede med at fange to små, men meget smukke bækørreder. der efter fangede jeg en havørred på 43 cm, efterfulgt af to havørreder under målet og til sidst fangede jeg en havørred på 52 cm der gav en god fight hvor den var ude af vandet en tre, fire gange. Begge fisk over målet kom med hjem.

Skum-ørred

Fangst dato: 21-06-2014

I mine sene juniorår fandt jeg fidusen til at få havørrederne i Trend Å til at tage flydende skumfluer på overfladen. Det var helt vildt sjovt og jeg fangede fiskene både ved blindfiskeri, men også hvor havørrederne stod og ringede på drivende insekter på overfladen. Efter en håndfuld gode sæsoner kom to magre år med isvinter og halvdårlig opgang, hvor overfladefiskeriet svigtede. Først sidste sæson fik jeg skumbillerne til at fungere i Trend igen, og det var et fedt gensyn.
At se en blank havørred springe halvvejs ud af åen for at kaste sig over et stykke skum på overfladen er nok en af de sidste ting, man bliver træt af i denne verden.
Og det var præcis hvad der skete i går aftes. Havde ikke fisket mere end ti minutter før en blank, prikket side skød ud af vandet efter skumbillen. En kamp, der føltes som en evighed på det lette fluegrej blev endnu mere spændende blandt brinkernes høje vegetation. Jeg indså, at den mest sikre vej til kontrol over fisken, var at hoppe i åen og håndlande den. En blank ørred, som forlod fjorden for, formentlig, kun få timer siden tager tid at tæmme, men fighten faldt ud til min side, og årets første "skum-fisk" var på land.
De efterfølgende 30 meter å holdt på yderligere to halvmetersfisk, som bestemt var ligeså interesseret i skumbillen, som den første fisk. At de ikke blev kroget, må tilskrives tilfældighedernes spil i stedet for manglende træning i at løfte stangen først trekvart sekund efter fisken har taget fluen.

DEN 1 SOMMERFISK

Fangst dato: 19-06-2014

Så blev det min tur til at få Fisk til Grillen. En fin han på 50cm.
Knæk&Bræk
Per.J.

Åen var levende

Fangst dato: 15-06-2014

Dagens tur gik til den gamle hytte. Jeg startede et stykke oven for Hesteskoen og allerede da jeg kom ned til åen stod der to fisk ude midt i åen. Den ene sandsynligvis lidt over målet, den anden lidt under. Jeg forsøgte forsigtigt at lægge fluen ud foran dem, men den skræmte mere end den lokkede. På de første 50 m blev det til et par småfisk og yderligere et par tilbud. Efter kort tid blev det til en lille blank ørred, som hurtigt blev sat ud igen. Efter yderligere 50 m, neden for en busk, dukkede en smuk bækørred på ca. 35 cm op. Efter et foto blev den genudsat. Efter at have rundet busken tog en havørred fluen og et øjeblik senere lå 45 cm blankfisk på land. Nogle få kast senere kom endnu en blank havørred på land. Om den kunne holde målet ved jeg ikke, da den hurtigt blev genudsat. På de efterfølgende meter tabte jeg yderligere to blankfisk omkring målet. Imponerende hvad 450 m å kan rumme!

Navn: Leif Kristensen

Fangst dato: 13-06-14

Første tur ved åen med Brian tog vi 3 stk 50 45 og 41 cm
og en masse tilbud så det er bare med at komme afsted der er masser af plads

Ingen havørreder, men en bækørred

Fangst dato: 1-6-2014

Jeg tog til åen i morges for at se om der var kommet havørreder. Dem så jeg ikke noget til, men jeg fangede en bækørred på 41 cm.
Det var meningen at den skulle genudsættes men jeg kunne ikke rigtig få liv i den efter en lidt bøvlet afkrogning, så derfor valgte jeg at tage den med hjem og det har jeg ikke fortrudt efter at ha spist den her til aften:-)

Knæk & bræk.

Blæsende dag ved åen den

Navn: Johnny Nielsen & Michael Hansen

Fangst dato: 16/3/2014.

Johnny gik med orm og spin og havde to grønlænder på land og flere hug. Jeg gik som altid med fluen, fangede kun en enkelt i dag fiskene var blanke og tykke men under målet og kom ud igen det var en dag med rigtig høj vandstand i åen og blæsten gjorde det svært at holde ordentlig kontakt så vi fik sku ikke kroget de hug som vi havde i dag.

Michael Hansen

Grønlænderne er her skam stadig

Navn: Steen Brorsen

Fangst dato: 15-03-2014

Jeg var på min første tur til åen i denne sæson i eftermiddag, selvom det blæste en halv pelikan. Jeg fiskede på det yderste stykke ved Gunderup og agnen var en 10-12 år gammel Flying Condom, som jeg fiskede opstrøms og dybt. Ved de store siv mærkede jeg et kraftigt hug ude midt i strømmen. Fisken gik dybt, var livlig og tog et par små udløb inden jeg kunne nette den. Den målte 56 cm og kunne godt lige bruge et par gram mere. Kort efter fangede jeg to grønlændere på 35-38 cm, så det må siges at det stadig vrimler med fisk derude...
knæk & bræk

En dejlig dag ved åen

Fangst dato: 01-03-2014

Jeg tog tidligt en tur til åen for at nyde den vindstille dag og forhåbentligt at hive en fisk eller to op af åen. Det blev til 6 grønlændere, alle omkring de 35cm, samt 4 mindre bækørreder. Så ligeledes en større fisk på omkring 55cm stående ved modsatte brink uden at reagere på min tilstedeværelse. Hele den ene side var hvid samt med hvide større pletter i hovedet, hvilket vel muligvis har været svamp el.l?
Dog alt i alt hyggelig dag ved åen med små livlige fisk fulde af energi.

God dag ved åen

Fangst dato: 23-2-14

Min søn Nikolaj og jeg havde i dag en god dag ved åen. Vi startede ud ved den gl. hytte ved 8 tiden og senere kørte vi ud på det yderste stykke.
Nikolaj fangede i alt 5 fisk, hvor den største var en nedgænger på 45 cm.
Jeg selv fangede 6 fisk, hvor den største var en grønlænder på 42 cm som kom med hjem. Alle fisk blev fanget på spinner. Som sagt en god dag, på trods af den lidt kolde vind.

Knæk og bræk

Venlig hilsen.

Karsten.

2 Grønlændere

Navn: Peter Krogh Madsen

Fangst dato: 23-02-2014

Fangede og genudsatte 2 grønlændere på henholdsvis 41 og 44 cm. De blev fanget på blink.

Fed dag ved åen

Navn: Fin Jacobsen dagkort

Fangst dato: 22/2/2014

Fangede fem blanke grønlænder mellem 30 og 40 alle på flue og alle kom ud igen.
mange fisk i åen.

super dag ved åen

Fangst dato: 22/2/2014 dagkort

Hej så var jeg igen en tur ved åen masser af friske og meget tykke grønlænder fangede 13 mellem 35 og 40 cm tre af dem holdt lige målet og to nedfalds ørreder på 60 cm alle på flue og havde rigtig mange hug ud over dem der kom på land, men de var igen meget forsigtige men sådan er det jo nogle gange, havde et meget tungt hug tro sku at det var en god blank fisk for det gik sku stærkt.

Fin overspringer

Navn: Jan Beirholm Larsen

Fangst dato: 21-02-2014

Fik en flot overspringer på 62 cm, og 2,8 kg. i dag lige opstrøms Rytters høl. Fisken fightede fantastisk. Havde desuden også fat i flere flotte grønlænder undermålere i det flotte forårsvejr. Super eftermiddag 🙂

Alle kan da fange havørreder i Trend å....

Fangst dato: 15-02-2014

...var de ord jeg brugte, da jeg skrev med en, som mente han skulle have pengene tilbage fordi han ikke havde fanget fisk i åen.

På grund af ovenstående var jeg en smule presset da jeg drog til åen i dag.

Presset blev ikke mindre af at jeg opdagede, at jeg havde glemt min #7 stang og det eneste jeg havde med var en #5, hvilket virkede lidt utilstrækkeligt i den stride vind. Heldigvis var vinden næsten i ryggen og det kunne ind i mellem lade sig gøre at ramme åen.

Et par timer senere var resultatet to ørreder på 42 og 47 cm. Begge genudsat og tesen om at alle kan fange havørreder i Trend å i øjeblikket holdt stik!

God dag ved Åen

Fangst dato: 11-2-14

Jeg har ferie i nogle dage og så da at jeg syndes at vejret var til det, ville jeg tage en tur ned til den gamle hytte og fiske et par timer og det blev da os til 3 grønlænder på 39, 41 og 56 cm og de to sidste blev hjemtaget

grønlænder

Navn: Johnny Nielsen Holstebro

Fangst dato: 9/2/2014

Fik 8 fine blanke grønlænder mellem 35 og 39 cm
og en nedfalds ørred på 55 cm.
alle fisk på orm og alle genudsat igen, havde kontakt til rigtig mange fisk men de trak bare i ormen og gjorde det ikke færdig, og vinden var meget hård sidst på dagen.

fed dag ved åen grønlænder 41 cm 750 gram flue

Navn: Michael Hansen Holstebro

Fangst dato: 9/2/2014

Den ene på 41 cm kom med hjem.
Genudsatte fem mellem 37 og 39 cm
To meget små men helt blanke på 30.
mærkede rigtig mange fisk i dag men de tog meget forsigtig.

så kom der fisk i åen

Navn: torben olsen

Fangst dato: torsdag den 6-2-14

to fine grønlændere på 52-54 på tre timer

Anden gang var lykkens gang

Navn: Bent Sondrup Pedersen

Fangst dato: Havørred 3,4 kg. 64 cm. 4/2 2014

Så kom man i gang

Fangst dato: 07-02-2014

Første tur i år blev en succes, selvom der var enormt koldt, grundet vinden. Mig og min super fiskekammerat tog til noget af vores yderste vand for at se om vi kunne overliste en af de gode grønlændere.
Der gik kun ti minutter før første hug kom, en flot grønlænder på 41 cm. Senere på dagen fik jeg yderligere to havørreder, en nedgænger på ca. 50 cm og endnu en grønlænder på 40 cm. Alle blev listet ud igen.

Lækker start på sæsonen.

Tight Lines til jer derude

3. gang er lykkens gang

Navn: Christian Anker Holm

Fangst dato: 07-02-2014

Jeg er nyt medlem i foreningen og tog i dag på den 3. tur til åen.
Jeg mistede først en lille bækørred og en halv time senere tog en fin grønlænder fluen. fisken blev genudsat efter en kort fight.
Den var på ca. 35 cm

Christian

Grønlændere

Navn: John Nielsen

Fangst dato: 24.01.14

Stadigvæk frost og kulde, men i løbet af dagen havde jeg 6 nedgængere oppe, og man skal være opmærksom på at de kan være lynende blanke uden at være overspringere. Udover disse store nedgængere fik jeg 2 grønlændere på 41 og 47 cm.
John Nielsen

Grønlændere

Navn: John Nielsen

Fangst dato: 22.01.14

Kold dag efter jagt på grønlændere.Dette skulle vise sig at være klogt. I løbet af dagen blev det til omkring 12 grønlændere en del bækørreder samt en kæmpe nedgænger omkring de 80 cm og som var i kampform.Den hjembragte fangst var 5 grønlændere mellem 40 0g 44 cm., så nu skal der spises fisk i nabolaget.Fiskene blev fanget på orm og flue.
john.

Dejlig eftermiddag ved Trend å .

Navn: Johannes Nielsen

Fangst dato: 4/2 2014

Fiskede fra hesteskoen til den gl hytte ,med flue
fangede 2 undermålere og en udleget stor (65 cm
bækørred (tror jeg da den opførte sig som en opgangs fisk med flere spring over vandet,den havde også mange røde pletter ) alle fisk genudsat .

Fiskehilsen Johannes Nielsen

Superligafiskeri

Navn: Orla Bertram Nielsen

Fangst dato: 02-02-2014

Jeg kunne ikke nære mig – måtte en lille tur til åen igen i søndags, selvom jeg plejer at overlade åen til det arbejdende folk i weekenden. Trend Å er tilbage i toppen af grønlænderfiskeriets superliga, og så er det let at lade sig friste over evne…
Den 2. februar var ellers Kyndelmisse og statistisk set årets koldeste dag. Men metrologerne bød på let til frisk sydlig vind og 3-4 plusgrader. Samtidig var vandstanden faldet og dermed meget ”fluevenlig”. Der holdt allerede 3 biler ved den gamle hytte, så jeg parkerede på den store P-plads yderst på Gunderupvej og luntede ned over engen.
Det gode fiskeri fortsatte hvor jeg slap i tirsdags. Efter en halv snes kast landede jeg en livligt fightende grønlænder på knap 50 cm. med løse skæl og snehvid bug. Den kom hjem til grillen og de næste par timer genudsatte jeg flere grønlændere o/u målet samt et par mindre nedgængere, som så ud til at være i fin form. Fiskene faldt for et lille belastet Spejlæg samt en do. X-Flie st. 8.
Desværre lå der to skarver og fiskede i svinget oven for den ”forbudte” strækning ved Gunderupgård og yderligere fem nedenfor. De var så forædte, at de dårligt kunne komme på vingerne…

En fangstrapport fra tre fluefiskere fra Holstebro

Navn: Michael Hansen Laxfisker

Fangst dato: 01-02-2014

En meget svær dag ved åen på grund af den lave vandstand i åen, men til sidst fandt vi fisk opstrøms hytten på en lidt dybere del af åen.

Flot dag og ikke alt for koldt, der kom lidt sne og hagl, om efter middagen efter vi havde spist vores med bragte suppe kom der flex og fisk på land.

Gert Østergård en nedfalds ørred på 60 cm.

Michael Ø Bertelsen en blank nedfaldsørred på 50 cm og en flot tyk grøndlænder på 36 cm.

Michael Hansen. Fem havørreder, fire blanke grøndlændere 39, 37, 38 & 43 den sidste kom med hjem & en faldørred på 60 cm.

Alle fisk tog flue og de kom alle tilbage i åen på nær den på 43 cm en flot tyk fisk med meget løse skæl.

Fed dag ved åen igen og jeg vender sikkert tilbage et par gange mere her i foråret efter en over springer det kunne være fedt.

Knæk og Bræk de er der ude hilsen Michael Hansen.

Grønlændere æder spejlæg

Navn: Orla Bertram Nielsen

Fangst dato: 28-01-2014

Efter en ”grøn” og våd vinterpremiere fik vi igen bekræftet, at netop det milde vejr får grønlænderne til at trække op i åerne – og vi oplevede den bedste sæsonstart i adskillige år. Der var så meget trængsel ved åen de første par dage, at jeg undlod at fiske, men alene tanken om, at det igen var lovligt at svinge fluestangen over strømmende vand, er aldeles pragtfuld. - Desuden holder lystfiskerne de ”flyvende rotter” alias skarverne væk fra åen, og mon ikke det redder langt flere fisk end de få, vi tager med hjem.

Desværre slog vejret hurtigt om til sne og kulde og det holdt mig hjemme indtil den 28. januar, hvor dagtemperaturen lige akkurat krøb op over nulpunktet igen. Frost og fluefiskeri er en dårlig cocktail, fordi linen ”klistrer” fast til stangringene efter få kast. Til gengæld er en lille flue uden modhage meget nænsom ved genudsættere og hvis man samtidig undgår at berøre dem med de bare næver, undgås ”forbrændinger”, så fiskene har alle chancer for at overleve

Vinden var strid og kold men i sydøst, så der var rygvind i kastene – og der var fisk i hvert eneste høl. Efter 10 minutters fiskeri landede jeg en velnæret madfisk på 45 cm, og i løbet af de næste tre timer genudsatte jeg yderligere 5-6 blankfisk både over og under målet. De fleste blev fristet af et lille belastet ”Spejlæg”, som juniorerne bandt under efterårets begynder-fluebinding og resten tog en ditto Golden Shrimpo. Havde desuden fat i en grovere fisk på 1½-2 kilo i et par sekunder, men om det var en nedgænger eller en stor grønlænder var umuligt at afgøre.

Navn: hans vinther

Fangst dato: 30-1-2014

fin lille springfyr, 41cm. mvh. hans Vinther.

Fangst dato: 22-1-2014

fin blank superfigter. 43cm. mvh. hans Vinther.

Det ta'r kun fem minutter

Fangst dato: 21-01-2014

Tilbragte formiddagen med Johannes og optælling af brugte gydebanker i Tværbækken og Ulstrup Bæk. Vi gik mange kilometer, og selv om det var koldt, fik man varmen.
Efter kaffen over middag var temperaturen kravlet op tæt på frysepunktet. Med stangen i bagagerummet kørte jeg et stykke længere ned ad åen, imens Johannes kørte hjem. Jeg kunne lige nå en times fiskeri, inden aftenkulden satte ind.
Den kolde vind, der havde præget de sidste dage, var løjet af, og det var muligt at være fri for frosne fingre.
Hoppede ned over markerne og rullede lidt line i linekurven. Lagde et kast skråt nedstrøms, nykkede langsomt i fluen og lod strømmen klare resten.
En serie kast senere blev fluen stoppet hårdt midt i åen, og løslinen blev flået gennem mine fingre. Krogningen blev timet perfekt, og stangen krummede langt ned i klingen. En forholdsvis lang og mørk ørred viste sig i overfladen og ledte mine tanker hen på en grov nedfaldsfisk. Jeg pressede fisken alt jeg kunne for at gøre fighten så kort som muligt og genudsætte "kakkelovnsrøret".
Nedfaldsfisk bokser sjældent særlig lang tid, og da fisken begyndte at drøne nedstrøms og bore sig ind under modsatte bred, kom jeg på andre tanker. Jeg fulgte med nedstrøms for at lægge sidepres på fisken, men den blev i dybet. Vandet var kakaofarvet og gjorde det svært at se fisken, men da den langt om længe kom til syne, skinnede den som en ægte grønlænder skal gøre det.
Spændingen steg et par hak eller ti, da der lød et fælt knæk, kort før landingen. Min trofaste Thomas & Thomas #5 knækkede! Mange glædelige stunder er det blevet til med den stang i hånden, men den her ørred, blev den sidste.
Hændelsen var til at overse, da jeg kort efter målte den blanke fisk til præcis 60 cm. Blanke skæl på fingrene og ægte sølv et godt stykke over gennemsnitsstørrelsen - så bliver det ikke meget bedre en halvmørk dag i januar.
Så få minutter efter første kast var lagt ud, var jeg tvunget til at slutte turen. Knækket kulfiber kaster ikke langt, men jeg boblede af fiskelykke indvendigt.
Da jeg senere rensede fisken skar jeg per nysgerrighed mavesækken op. Det væltede ud med regnorm! Mindst 30 stk. Om ørreden har gravet orm i en underskåret brink, eller om en meget frustreret ormefisker har været på spil - ja det må fiskeguderne vide!

Fangst dato: 18-01-2014

Dagkort nummer: 1165-2.

Startede inden det blev lyst ved Hyllebjerg bro op og nedstrøms mærkede et par fisk også en jage lige ved broen, her efter kørte vi ned til hytten, nu kom der for alvorlig bud efter fluen først en blank grønlænder på 37 cm ud igen, to kast senere en stor faldørred på 75 cm og endnu en fald ørred på 50 cm.

Nu en pause med suppe startede neden for hytten denne gang første kast en grønlænder på 35, et stykke længere nede af åen røg jeg i en flok grønlænder inden for nogle få meter fangede jeg syv mellem 35 og 40 cm lidt længere nede igen bud af en tung fisk nedfalds ørred igen på 75 cm og to kast efter en på 70 cm. jeg havde 15 fisk på land og ti bud ud over det alt i alt en rigtig dejlig dag ved denne skønne å sidst jeg var der var i 1996.

Knæk og Bræk hilsen Michael Hansen.

Min fiske makker fangede to helt blanke grønlænder på 43 & 45 cm og mistede en stor ørred nok også en fald ørred, han havde et par tilbud mere som ikke hang fast.

Fin Jacobsen.

Alle fisk nænsomt genudsat

Fangst dato: 16. januar 2014

En god premiere. Dagen bød på 3 blanke fisk over målet. Alle lidt slanke. Desuden en enkelt stor nedfaldsfisk. To af de blanke og nedfaldsfisken genudsat.

Grønlænder

Fangst dato: 16/1-2014

Jeg var ude at prøve at se om at jeg kunne være så heldig at fange en af de berømte Grønlændere i dag, vejret var dog ikke lige frem det bedste, men det skulle da have en chance alligevel. Det blev da også til en pæn Grønlænder på 48 cm og 1 kg

Knæk og Bræk

Overspringer på premieredagen

Navn: Mikkel Pedersen

Fangst dato: 16-01-2014

Jeg havde sammen med min onkel (Ole Søndergaard Pedersen) valgt at starte 2014 sæsonen på de yderste stykker nedstrøms Hytten, og det viste sig at være en god ide. Vejret og vandstanden var perfekt, og inden for de første 5 minutter ved åen havde vi haft fat i både en grønlænder over målet og en stor nedgænger (+ 70 cm), som begge blev genudsat. Med sådan en start kan man jo kun være positiv, men hverken Ole eller mig havde regnet med, at vi små to timer senere skulle kunne konstatere, at vi havde haft næsten 30 fisk af vand (kun 1 hjemtaget), og smidt 8-10 stk. Fiskene fordelte sig med en håndfuld bækørreder og tilsvarende nedgængere, men langt de fleste var grønlændere i størrelsen 35-45 cm. størrelsen. Dagens højdepunkt indtraf, da jeg fik kontakt til en rigtig flot overspringer (se billede), som gav en god og tung fight. Fisken målte 68 cm. og vejede 3,4 kg.

Efter frokost besluttede vi os for at prøve stykkerne opstrøms Hytten, og også her var der fisk, og igen var der overvægt af grønlændere, som alle fik deres frihed igen. Fiskeriet om eftermiddagen vil dog mest blive husket for vejret, som var skiftet til det værre med sne og kraftig blæst, som gjorde det til en meget kold fornøjelse.

Det samlede indtryk kan dog kun være særdeles positivt efter en dag, hvor vi endte med at have haft + 40 fisk af vand. Det lover især godt for sommerfiskeriet, at der var så mange grønlændere i størrelsen 35-45 cm.