Navn: Lykke Kristensen

Samlet fangst i Trend 2017

Fangst dato: 16-01-17 til 15-11-17

Herunder mine fangster i Trend Å i 2017 jf. min fangstjournal:

10 grønlændere over målet. De største over målet 60 + 65 cm. – Heraf i alt 3 grønlændere mellem 43 og 48 cm. hjemtaget/7 genudsat.

Desuden 14 undermålere/nedgængere genudsat.

7 sommerfisk over målet: 4 hjemtaget + 3 genudsat

3 undermålere + 1 bækørred på 30+ cm. genudsat.

Alle på flue. – En middelmådig sæson efter to fede år. Godt vi fik indført fangstkvote på 2 havørreder på dag!

Foto: Fik to nystegne fisk, da jeg luftede min 50 år gamle ”Vangen” glasstang – stadig sjov at fiske med!

Bedste hilsner

15 - 6 ---------ii -------- 47 cm
26 - 6 ---------ii -------- 52 cm 1,8 kg
26 - 6 ---------ii -------- 43 cm

Genudsat i perioden 1juli - 12 oktober 10 stk. havørred med største en han på 71 cm.

God sæson

Tak for i år

Navn: leon madsen

Fangst dato: fangstraport 2017

hjemtaget 7 stk. havøred genudsat 9 stk.

Tusind tak for i år..

Navn: Rune Hausager

Fangst dato: 14-11-2017

Som nyt medlem ved den smukke Trend å, vil jeg gerne sige tak for en god og sjov sæson ved denne perle af et vandløb. Jeg fik i år 16 havørreder over målet 40 - 56 cm. To stk hjemtaget. Den store jeg mistede en aften i august, må vente til næste år.

Mvh Rune Hausager

Fangster 2018

Navn: Lars Remtoft

Fangst dato: 01-07-2017 - 06-11-2017

Så var det sidste tur til Trend Å i 2017.
I alt er det bleven til 3 ture i juli, august og november.
I alt 5 havørreder med 3 på den rigtige side af 50 cm.

Juniorlederkurset på besøg i Trend Å

Navn: Mads Birkholt

Fangst dato: 21-10-2017

Danmarks Sportsfiskerforbunds juniorlederkursus er netop overstået og vi kan gøre status. I løbet af uge 42 har vi haft 4 mindre grupper ude ved Trend Å og fiske. Og man må sige, at det har været rigtig havørredvejr, drivende skyer, gråt og lidt småregn. I løbet af tirsdag og fredag fangede 17 kursister og 4 instruktører 23 havørreder. Vi takker mange gange for lån af jeres flotte fiskevand.

Første på Fluestang + 3 i trend

Fangst dato: 14/10-2017

var i dag en lille smut ved åen med den ene mision at der skulle fiskes med fluestangen, som ellers altid bliver tilbage når der skal fiskes i åen
det startede fint ud med en lille brækker der efter 2 efter følger og et par mistet tilslag før der var fast fisk en fin 47 cm blev det til.
så mision lykkes først på flue og oven i hatten er det blevet til 3 i trend, for mig
så håber på et par ture mere med pinden uden før mange mistet fluer 😉

Føste havørred fra trend å

Navn: Daniel Sommer Pedersen

Fangst dato: 7-10-2017

Et par timer før mig og en ven og hans far kom til åen havde faderen taget to hø over 45 cm.
Vi ankommer og går ned til åen, jeg fundet et rigtigt dybt hul. Jeg kaster ca 10-15 gange med wobleren der fordi jeg vidste der var en fisk og sagde til vennen jeg ved der er en her og ville have den til at hugge.
Så kommer hugget, den går rigtig dyb og kan mærke der også er lidt vægt på den.
Så efter en fight på 10 minutter kommer den i overfladen og jeg vurdere den til at være ny pr havørred. Vi får den nettet og dræbt fordi det var en rigtig stor han med kæbekrog
Vi får den vejet til 2.5 og målt til 65.5 cm og det er ny pr havørred

Fangst dato: 18-09-2017

En fin lille aftetur i det dejlige september vejr resulterede i en på ca. 42cm. genudsat og en på 54cm. hjemtaget, da den havde inhaleret "Bananen" så kraftigt den blødte meget fra gællerne
Knæk & Bræk

Fiskeweekend.

Fangst dato: 09-09-2017

En dejlig weekend lang Trend å`s bredder. Vejmæssigt fik vi hele paletten med fuld solskin, massive regnbyger, regnbuer, stjernehimmel og masser af fisk luft. Godt trætte efter en hel dags vandring langs åen, så er det dejligt at komme tilbage til hytten i Hyllebjerg og få lidt " Vindruesaft " og noget god mad at gå i køjen på. Fiskemæssigt så viste åen sig fra den gode side. Fredag 4 bækørreder og 4 havbasser hvor den største var 57 cm og vejede 2.2 kg. Lørdag 5 havbasser med den største på 70 cm og 3.68 kg. Af de 9 havørreder var der kun 2 under målet. Alle havørreder på nær de 2 store blev genudsat.
Tak til trend Å og mine medfiskere, vi ses næste sæson.

Fangst dato: 07-09-2017

En meget kort aften tur nedstrøms Boltrupgården. Nåede kun at kaste ca 10 gange, men det var også nok da Bananen kun skulle bruge 3 kast for at fange en Havørrred på 48cm.

Per.J.

Weekendens afslutning

Navn: Jonas Laigaard

Fangst dato: 03-09-2017

Jeg var søndag aften, efter en nultur på hjortejagt, en kort tur ved trend å. Det var fredsfyldt, vindstille og godt med månelys.
Jeg fangede en smuk 45 cm´ers og en god tyk basse på 59cm. En lille neutral flue "did the trick".

Det er dejligt at være tilbage ved trend å.

Knæk og bræk

Jonas Laigaard

Fyraftenstur

Navn: Simon Lundorff

Fangst dato: 25-08-2017

Det er ikke blevet til mange ture ved Trend å i år. Idag havde jeg dog mulighed for en hurtig fyraftenstur efter nattevagt.
Det gav mig et par små fine ørreder omkring halvmeteren som nænsomt blev genudsat. Altid spændende at fange fisk i fuldt dagslys (sol) hvor man kan se dem komme i det spritklare vand.

Synes der er lidt længere mellem fiskene i år. Til gengæld er der væsentlig flere fiskere tidligere. Om det har nogen sammenhæng kan man kun gisne om.

Formiddagen dur også

Navn: Ole Søndergård Pedersen

Fangst dato: 24-8-2017

Var en tur ved åen onsdag aften - det var godt vejr -
masser af liv langs åen med rådyr og dådyr - men ingen fisk, der ville hugge - så to fisk, der flyttede sig i åen.
Nå - det skal man ikke lade sig slå ud af.
Tog derfor torsdag formiddag kl. 10 en ny tur til åen - efter kun 10 min.'s fiskeri var der bud efter spinneren - et sejt træk i bunden af et "hul" betød fast fisk - efter en godt fight kunne nettet lige nå om fisken - en flot let farvet hanfisk med krog på underkæben - 74 cm

knæk og bræk

Ole

Weekend ved åen

Navn: Lars Remtoft

Fangst dato: 18-20-08-2017

Vi var 4 medlemmer fra Østsjælland som har tilbragt en weekend ved åen. Fin vandstand og fint med fisk. I alt blev det til 7 havørreder over målet op til 50 cm og en del undermålere.
Vi har desuden nydt naturen (herunder en stor flok dådyr) og mødet med flere af vores interesse fæller.

Super dag ved åen

Navn: Frank Hagelund

Fangst dato: 04-08-2017

Havde set alt den regn, og tænkte nu kommer opgangen, og grøden må være ude af åen, så tog en hurtig beslutning og kørte fra København til Trend torsdag eftermiddag, og tænkte en hel fiskedag om fredagen må være sagen. Og jo det blev en fantastisk tur : 4 stk. om formiddagen og 3 stk. om eftermiddagen, alle mellem 40 og 60 cm. og alle genudsat. Alt blev taget på wibrax 3 i sølv. Overnattede på Hvalpsund færgekro - torsdag og fredag nat, fik super god middag/frokost og dejlig bourgogne , så konen der også var med, fik også en fin tur ud af det !
Trend å kan noget som ikke mange andre åer kan.

Fangst dato: 07-08-2017

Vejret her til aften indbød til en lille aften tur til vores dejlige å.
Tænkte jeg ville se om der var plads ved spangen, da jeg ikke havde fisket der i år. Kørte hjemmefra kl. 20.15 og der så i første omgang ikke ud til der holdt biler der. Dog var der en enkelt fluefisker igang da jeg kom derned. Vi fik en hyggelig snak og jeg gik et lille stykke op forbi dambruget. Her var der en masse småfik igang med at nappe insekter på overflade, så jeg gik ned til bagkanalen og startede. Fiskede godt og grundigt af med "bananen" og havde et par følgere. Ca midt på fik jeg en let farvet på ca. 50cm. som kom retur. Der var nu godt gang i åen med flere gode bølger op og ned, som jeg kastede på. De ville nu ikke rigtigt, men lidt længere nede fik jeg kortvarigt fornøjelsen af at "tovtrække" med en god fisk der gik tungt ved bunden. Mærkede ikke yderligere og mødte kl.23:00 igen fluefiskeren ved spangen. Han havde genudsat 2 nedstrøms
En dejlig august aften ved åen
Knæk & Bræk
Per.J.

Tur til Hyllebjerg Bro

Navn: Lars Pedersen

Fangst dato: 07-08-2017

Årets tur til Trend Å gik til Hyllebjerg Bro, hvor jeg fiskede nedstrøms i tidsrummet 12-16. Jeg så flere gode fisk og endte med at fange en havørred på 55cm på en juletræsflue.
Midtvejs i fiskeriet dukkede en skarv op lige foran mig midt i åen. Jeg håber ikke de optræder her i samme antal som længere ude vestpå.
Se eventuelt min fiskeblog fluefisk.blogspot.com for mere.
Knæk og bræk

Sildeæder ??

Fangst dato: 04-08-2017

Skulle da lige prøve om der var kommet frisk fisk op med alt det vand vi har fået, sammen med der er skåret grøde.
Forholdene måtte siges at være perfekte med godt med "flov" i åen. Vælgte at prøve en "modeficeret Tassie" Det gav ret hurtigt den her helt friske på 45cm. (havde 6 Havlus på sig da den blev renset)
Havde godt nok allerede bestemt inden landing den skulle retur, Men da jeg fik den kørt op på noget udhængende græs kunne jeg se den simpelthen havde inhaleret kroge og "pis blødte" fra gællerne. Så den kom med hjem til grillen. Lidt overraskende var den helt lys i kødet.
Deraf overskriften
knæk&Bræk

god tur

Navn: Bo Hedehus

Fangst dato: 03.08.2017

Havde 4 gode fighter med et par blanke fisk og med et par der havde været oppe i noget tid. Hjem tog en han på 59 cm 2 kg, og en anden flot blank han på 51 cm 1,3 kg. De andre 2 fisk var omkring 45 cm.

"Tre i Trend"

Fangst dato: 02-08-2017

Jeg stod endnu en gang op kl. 4 for, at se solopgangen og overraske nogle vildt ved åen.
Jeg startede fiskeriet ved Boltrupgård og min nye klasse 4/5 fluestang var rigget til med skumflue. Det virkede lidt tamt og der var ikke den store aktivitet i vandet og samtidig blev der varmere og varmere med solens stråler reflekterende fra vandet og lige op i ansigtet. Jeg havde svært ved at se noget, men den vrikkende skumbille var ret tydelig og pludselig blev fluen inhaleret i et kast helt inde ved brinken. Efter en god fight kunne jeg lande en rigtigt flot blank havørred med helt løse skæl på 51 cm.
Det blev hermed både til første havørred på skumflue, hvilket var en hammer fed oplevelse i sig selv, men også første gang jeg kunne overrække mig selv den fornemste pris, nemlig "Tre i Trend".

Stærk Fisk

Fangst dato: 27-07-2017

Startede med "bananen" kl. 21:45 og havde ret hurtigt et bud på Wobleren. Men den tog ikke ordentligt. Lidt efter fik jeg et forsigtigt nap og jeg gav modhug. Skal da love for den tog ved. Opførte sig som en stor fisk ved at gå dybt og tage nogle voldsomme udløb et pænt stykke nedaf åen. Da den så bare stillede sig under en klat grøde, var jeg da ret sikker på den var "go den her" Det var den nu også, dog ikke så stor som jeg havde regnet med
58cm. Hjemme igen viste vægten 2,3kg. der føltes som 2,3hk.

Nattur

Navn: Finn Nielsen

Fangst dato: 27-07-2017

efter at have set åen da vi lavede sti med buskrydder opstrøms cementbroen skulle det prøves. Det blev hurtigt mørkt og efter en halv time var der bud efter fluen fin fisk på 58 cm/2,3 kg efter et kvarter var fisketuren slut fisk på 68 cm/3,9 kg .

Eftermiddagsfisk.

Fangst dato: 25-07-2017

Efter gårdsdagens store fangst, og efter at have travet adskillige kilometer lang Simested å, både helt oppe ved Hannerup, midt på og nede ved Skinnerup uden at have fanget noget nævneværdigt, så trak det alligevel lidt mod nord, og først på eftermiddagen gik turen op til Trend Å igen. Denne gang ude ved den store parkeringsplads tæt på Trend by. Efter at have fisket i nogle timer og var fuldstændig udmattet af at kæmpe mod siv og bevoksning i flere meters højde, så kom belønningen. Som man før har oplevet det. Fisken bidder et sted hvor det er mere eller mindre umuligt at kaste ud. Denne gang havde jeg kun nogle få meter line ud, jeg kunne se at spinneren blev stille og roligt forfulgt af en fisk, og med andrelinet pumpene, så minsandten om den ikke bed på med mindre end en halv meter til topøjet. Bang, fisken sprang flere gange ud af vandet og jeg måtte løfte stangen i takt med springene. Efter lidt tid fik jeg løsnet bremsen lidt således at den kunne trække line ud og jeg kunne lade den komme lidt længere mod bunden. Efter nogle minutters trækken frem og tilbage, tog jeg chance og trak den ind mod brinken. Fisken var nu så træt at den lagde sig om på siden og det burde være en smal sag at få den den sidste meter ind. Så sker det der selvfølgelig ikke må ske. Jeg havde godt set at spinneren sad meget yderligt og kun havde ganske lidt fat i kæben, så det var nu eller aldrig. Da fisken kommer helt ind til mig, springer spinneren af fisken. Fisken ligger nu på siden og jeg prøver at tage den om halen, men den smutter fra mig, men ligger stadigvæk helt om på siden ovenpå nogle siv, så tager jeg resolut begge hænder under den og skovler den op på land. Puha
67 cm. Først viste den lille fjedervægt ca 2,8 kg, men da vi kontrolvejede den nede på fiskegården i Ålestrup viste det sig at den var 3,1 kg. Endnu engang tak til dejlige Trend Å.

Min største ørred til dato.

Fangst dato: 24-07-2017

Var tidlig mandag morgen fremme ved åen og gik opstrøms cementbroen. Godt med vand i åen efter det massive regnvejr det havde været de foregående dage. Mærkede ikke det helt store, på nær lige det enkelt hug som man jo går og venter på. Bang, og frem og tilbage det gik i nogle minutter uden at fisken havde vist sig. I mellemtiden fik jeg fisket nettet op af rygsækken og klappet det ud så det var klar. Med nettet i den ene hånd og med fisken i den anden som nu viste sig i overfladen, så kunne jeg godt se at det duede ikke. Nettet var simpelthen for lille. Hvad gør man så ? der er ikke andet end at lade den løbe gassen af sig. Det tog ca 10 minutter hvorefter trætheden begyndte at melde sig. Til sidst begyndte den at krænge om på siden og den var klar til at komme helt ind til brinken, hvor jeg med bævrene hænder måtte tage den med den ene hånd om halen og den anden under kroppen, og vupti, så lå min største havørred til dato på land.
82,5 cm og 6,5 kg. Da jeg skulle mødes med knægterne på fiskegården i Ålestrup nogle få timer senere fik vi kontrolmålt og vejet den dernede inden den blev renset. Agnen var som altid en Meps 3 kobber med røde prikker, og stedet er som ofte der hvor man med nød og næppe kan komme til at kaste for udhængende siv og man kun kan få få meter line af hjulet, men hvad gør det når det er der fisken er og den er hugvillig. Tak til dejlige Trend Å.

Årets første tur = ny PR for havørred i å

Navn: Christian Bornholmer

Fangst dato: 24-07-2017

Tog på årets første tur til åen efter gårsdagens regnvejr. Jeg ville lige teste "banana", der er lavet af Per. Mistede en fisk efter 10 min fiskeri og efter godt halvanden times fiskeri huggede en god fisk. Efter 10 min flight kunne jeg lande en flot havørred på 59 cm og 2.65 kg

1. fisk i år

Navn: Torben Højer

Fangst dato: 22-07-2017

Tog en tur til Hyldebjerg til aften, for at nyde sidste feriedag. Fik en fin hanfisk på 44 cm som tog spinderen hårdt efter kun 15 minutters fiskeri .

Hurtig tur

Navn: Bo Hedehus

Fangst dato: 21-07-2017

Efter en 15 minutters fiskeri huggede denne flotte fisk på 55cm 1,8 kg, havde en god fight med den, hvor den gjorde sig fri af vandet flere gange.

Fin morgen

Fangst dato: 20-07-2017

Jeg startede ved den gamle hytte lidt i fem og kunne se, at der var rigtig mange små bækørreder som fangede insekter. Desværre var der ikke lige så mange store havørreder, men det blev til en på 48 cm omkring klokken 8 et godt stykke opstrøms hesteskoen.

Fangst dato: 17-07-2017

Fik lige tid til en lille aftentur opstrøms Hyllebjergbroen.
Godt nok ette møj vand i vores bette å, men Fisk var der da : Genudsatte en som med lidt god vilje var på den rigtige side af målet, havde et puf, samt 2 stk. der vendte ved wobleren. Endte op med en fin blank dame på 50cm
Knæk&bræk
P.J.

Første fisk på skumbiller

Navn: Henning Pedersen

Fangst dato: 13-07-2017

Er nyt medlem i foreningen og bosat på Sjælland. Fik lyst til et par tage ved åen og tog turen vestpå onsdag og fiskede om efter middagen ved den gamle hytte. Det gav dog ikke noget, men om aftenen mødtes jeg med Orla Bertram-Nielsen og Lars Remtoft ved Hennings spang, og her drog jeg nytte af Orlas gode råd og havde held med at fange to havørreder. De første i åen og de første på skumbille. Den først på ca. 46 cm kom ud igen, mens den næste på 66 cm kom med hjem.
Fiskede dagen efter på samme sted og fik om aftenen selskab af formand Thomas. Vi så en del fisk, men havde ikke held til at fange nogen af dem.
Tak for godt selskab til Orla, Lars og Thomas. Jeg glæder mig til at vende tilbage til åen en uge midt i august 🙂

Personlig rekord

Navn: Franck Jensen

Fangst dato: 14-07-2017

Jeg var lige en tur ved åen og efter kort tids fiskeri var der fisk på som jeg tabte den var ikke så stor, jeg fortsatte fiskeriet samme sted og kort tid efter var der bid igen og den var noget større kunne jeg mærke ,efter lidt ture op og ned af åen kom den på land, det var en hanfisk og målte 72 cm og vejede 4,6 kg den var taget på orm.

Fangst dato: 09-07-2017

Fik en enkelt på "BANANEN" på 48cm.
knæk & Bræk

Gæst!!!

Navn: Thomas Dalgaard

Fangst dato: 05-07-2017

Sidste gang jeg inviterer gæster med til åen. Efter jeg havde stoppet mit fiskeri, fangede Jonas Laigaard to fisk, begge 42 cm i løbet af 15 minutter. Ingen fisk til mig.

Det var en mørk og stormfuld aften..

Fangst dato: 03-7-2017

Jeg kørte en tur til den gamle hytte og kunne konstatere, at her blæste ikke mindre end alle andre steder. Jeg overvejede om jeg skulle droppe det, men mødte to medfiskere som sagde at der var fisk.
Jeg startede lidt opstrøms den gamle hytte og kunne mærke det ville blive svært i den storm. Jeg mærkede ikke en dyt og da det var blevet godt mørkt, fortalte jeg mig selv den bedste lystfiskerløgn der findes. "Jeg tager bare lige et sidste kast og så går jeg hjem". Og det blev da heller ikke sidste, men næstsidste. Jeg kunne høre, men ikke se, at spinneren ramte vandet og et forsigtigt hug kom, men ingen fisk. Jeg prøvede igen og så sad den der.
En rigtig fin fisk på 56 cm og 1,9 kg.

Aften fisk

Navn: Peter Nielsen

Fangst dato: 2-7-2017

Fik denne fine fisk søndag aften
Den måler 68 cm
Vejer 3.4 kg
Taget på spinne r

fiskeferie

Navn: Rasmus Schnügger

Fangst dato: 30-06-2017

3 dages fiskeri i dejlige Trend å. 8 Havørreder mellem 45-55 cm blev det til. 2 fisk hjemtaget.
VH. Rasmus Schnügger

Fisk og Ferie

Navn: Karsten Bjerg Jensen

Fangst dato: 30-06-2017

Fredag startede jeg ferie og det skulle fejres med en fisketur. Og sørme om jeg ikke fangede den første sommerfisk, en lille tyksak på 43 cm

K&B

Morgen fisk

Navn: Peter Nielsen

Fangst dato: 1-7-2017

Fanget på skinner måler 44 cm

Fangst dato: 29-06-2017

Et par timer ved åen her til aften resulterede i et par fine Ørreder.
Startede med at genudsætte en midt i 40érne og måtte aflive en på 43 cm. som tog wobleren i drevet ned af åen, så uheldigt krogen sad i gælderne. sluttede med en rigtig fin på 63 cm. 2,8kg.

"Bananen strikes again"

Fangst dato: 28-06-2017

Kvoten blev brugt her i aften, med de her to fine "weekend grill" ørreder på 49 cm

Test af nyt grej

3,6 kg 68 cm

kort fisketur 25 m å, 15 min fiskeri og 72 cm + 42 cm

Fangst dato: 11-06-2017

Fik en ny PR ved åen både hvad fisk og tid angår
gik ca 25 mtr langs åen og efter ca 10/15 min var der fast fisk på krogen, efter 5-8 min var der en 72 cm og 3,8 kg ørred på land.
der efter kom en lille søster på land en fin 42 cm på ca 800 gr. Så efter ca 30 min fiskeri var der der fuld hus for første gang

Navn: Kim Mathiasen

Fangst dato: 08-06-2017

Fik en HØ på 71 cm og 3.9 kg efter en times tid, den huggede lige under fødderne på mig og efter flere hidsige udløb, og ture op og ned af åen, gled den stille i nettet og kom på land.

Grønlænder sprang selv på land

Fangst dato: 18-03-2017

Sidst i februar kom der endelig spandevis af regn efter en tør og mild vinter og i kombination med en solid vestenkuling trak der mange grønlændere op i Trend Å.
Et par hverdage senere var jeg ude og svinge fluekæppen. Vandet stod højt, men havde trukket sig tilbage fra engen og jeg fangede hurtigt fem grønlændere på begge sider af målet, inden jeg forsøgte at forcere en bred grøft, der viste sig at være dybere end mine skridtstøvler.
Da jeg svuppede tilbage til bilen med våde bukser og kolde tæer, skulle jeg lige prøve et par kast ved en af de bedste pladser på strækningen. Det gav en super-grønlænder på 55 cm, som fik friheden igen, da jeg allerede havde taget en målsfisk, som blødte kraftigt fra gællerne trods min modhageløse ”Spejlæg”.

Ugen efter var jeg tilbage igen. Vandstanden var faldet en snes centimeter og synkelinen var skiftet ud med en sinktip – og ”Spejlægget” med en ”X-Flie”. Først genudsatte jeg en livlig springfyr på 60 cm, som tre gange gik fri af vandet. En halv time senere fulgt en blank målsfisk, inden jeg nåede ned til samme gode plads som ugen før. Hugget kom som et elektrochock og i første udløb fik jeg flået hele fluelinen af hjulet. Da jeg havde fået halvdelen af linen tilbage på spolen, fulgte et nyt udløb, som sluttede i tre-fire hidsige spring, der endte med, at vinterens største blankfisk på 65 cm selv hoppede på land – så jeg måtte jo hjælpe den tilbage i baljen igen…

Alt i alt er det blevet til 25 grønlændere og et par nedgængere siden premieren og Trend Å har budt på vinterfiskeri, når det er bedst

Kæmpe grønlønder

Fangst dato: 19-03-2017

Var i dag ved åen for at få feberen til at falde lidt. og udnytte det hul i vejeret inden regn og sne måske ville komme.
vinden var lidt kølig men bestemt mig til at gå opstrøms og tvang mig selv lige at gå de ekstra meter før proppen blev smidt i vandet der gik ikke længe får proppen gik under i strømen et forsigtig nøk med stang spidsen for at få proppen til at drive vider gik ikke, der blev drejede et et par gange på hjulet for at få proppen fri da det føltes som et bund bid, men for enden var der sørme en blank høvørred den rulle i ovefladen gik nedstrøms så opstrøms og var fri af vandet en enkel gang får jeg roligt kunne nette den.
63 cm og lige omkring 2,5 kg havde desvære garn skader, det blev til også til 2 stk undermåler
Så det blev til en ny Pr håber den bliver slået hen over sommeren

Grønlænder på 53 cm.

Navn: Peter Krogh Madsen

Fangst dato: 14-03-2017

Fik en flot blank grønlænder på 53 cm. På en Mepps spinner.

Endnu en dejlig kold dag!

Fangst dato: 25-02-2017

Jeg kørte til cementbroen for at bruge min lørdag eftermiddag fornuftigt, og det blev den!
Jeg startede nedenstrøms cementbroen med orm og det gav hurtigt en undermåler og et stykke længere henne tog en super flot blank fisk på 47 cm ormen. Fisken kom med hjem i rygeovnen natten over.
Jeg fiskede videre nedenstrøms Hyllebjergbroen, hvor det gav fire undermålere.
Dejlig, men meget kold og våd dag!

Dejlig kold dag

Fangst dato: 31-01-2017

Jeg kørte til cementbroen, men jeg kunne se at der var en bil og derfor ville jeg prøve nedstrøms Hyllebjergbroen med prop og orm. Efter 50 meter var der hug, men jeg var ikke klar. Efter yderligere 100 meter huggede en fin grønlænder over målet, som blev sat ud igen. Efter 100 meter igen huggede en farvet fisk langt ude, desværre røg den af og jeg vendte derfor tilbage til samme sted da jeg var færdig. Det gav en fin bækørred på omkring 40 cm som også fik friheden.
Dejlig kold dag ved åen. Desuden så jeg en rigtig god farvet fisk, som jeg kunne følge et langt stykke uden den bemærkede mig.

Dejelig dag ved åen

Navn: Anders Kruse Laursen

Fangst dato: 29-01-2017

Jeg var i dag ude og se om jeg kunne få min første grønlænder i år.
Jeg startede ved hytten og gik lidt opstrøms men desværre uden noget held. Så efter et stykke tid gik jeg videre og det var en god beslutning da der pludselig var en grønlænder på 40 blanke fine cm. som kom på land.
Men det var slet ikke nok fordi 50 meter længere henne fangede jeg endnu en men på 45 cm. denne gang.
Begge grønlændere tog jeg på prop og orm,
Begge fisk gav nogle fantastiske fights og var helt klart turen værd.
Knæk og Bræk

Fangst dato: 22-01.2017

1 stk under måler ca 35 cm

Grønlændere i Trend å

Navn: Kristoffer Hovaldt Kristensen

Fangst dato: 21-01-2017

Fik 3 havørreder på junior kurset i dag 3 grønlændere fra 30-40cm

flot men stille dag ved åen

Navn: Michael Hansen

Fangst dato: 21/1/2017

Havde et hug ved den gamle hytte så lidt fisk flytte rundt på sig.
Nu kørte vi ned til den store p - plads og spiste vores med bragte suppe nu gik vi ned over engen og tog den lange gå tur opstrøms , og efter ret få meter så jeg e fisk røre på sig et stykke nedstrøms og to kast senere blev fluen taget stille og roligt en fisk på 40 ½ cm flot blank tyk grønlænder som fik friheden igen, så igen desværre ikke mange folk ved åen , det var lidt mærkelig når nu mand viste at det var junior dag ved åen snakkede kun to gange med en junior som fiskede sammen med sin fader de havde fanget lidt og ville høre om vi havde haft mere held. Min fiske kammerat Fin Havde også et par hug.

Grønlændere

Navn: Rune Hovaldt Kristensen

Fangst dato: 21-01-2017

18-01 tre stk faldfisk ca 55
grønlænder ca 40
grønlænder 60 hjemtaget
21-01 tre stk to mistet en nedfaldsørred ca 60 og tre grønlænderere omkring målet

3 stk under mål

Fangst dato: 20-01-2017

3 stk blanke grønlænder alle under mål ca 36-39 cm

Glo-premiere og fiske-premiere

Fangst dato: 18-01-2017

Der var kun 5 parkerede biler at se langs den nedre del af Trend Å, da jeg i mandags kørte til glo-premiere sidst på formiddagen. Højtryksvejr med hård nattefrost som optakt til en solrig dag afholdt mange fra at tage en fridag og det var stort set kun pensionister, som troppede op i klubhuset midt på dagen til en hyggesnak og en tallerkenfuld af Leon Madsens varme suppe med boller.

Som forventet var meldingerne om formiddagens fiskeri da også beskedne: En større nedgænger var mistet på netkanten og en mindre grønlænder genvandt også friheden efter en kort kontakt.

Onsdag fik vi vejromslag med plusgrader og vestlig vind og jeg tog en lille tur til åen for at vifte med en femmer-stang monteret med en sinktip line og en lille vådflue. Satte kurs mod et sving, som plejer at indikere, om der er fisk i åen. En lille blank springfyr lige under målet blev hurtigt befriet under vandet, men mere skete der ikke. Besluttede mig for at gå en god kilometer opstrøms for at prøve et andet pålideligt høl og igen var der en enkelt gevinst: Denne gang en fin grønlænder på den rigtige side af mindstemålet – men det var alt, og konklusionen må være, at der ikke er mange premiere-grønlændere i åen. Indtil videre!

Jeg fik skræmt tre jagende skarver væk fra strækningen og da jeg siden hørte et voldsomt plaskeri bag noget pilekrat, frygtede jeg, at der var en sæl på spil – men det viste sig at være tre rådyr, som valgte at krydse åen, da mit nærvær blev for påtrængende.